مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

توسعه رشته ها منطبق بر ظرفیت هر منطقه باشد

هرمزگان(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: توسعه رشته ها در مدارس باید متناسب با ظرفیت و پتانسیل آن منطقه در ابعاد مختلف از کشاورزی و دامداری، صنعت و خدمات باشد.

کد مطلب: ۹۷۴۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه رشته ها منطبق بر ظرفیت هر منطقه باشد

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ موسی دادی زاده سرخائی در جمع مدیران شهرستان سیریک اظهار کرد: شهرستان جاسک جزو سه شهرستان در منطقه مکران است که برای توسعه و پیشرفت آن برنامه ای مدون برای ایجاد کارخانجات و کارگاه های متعدد پیش بینی شده است.
وی افزود: تمامی این توسعه، ترقی و پیشرفت شهرستان جاسک با داشتن آموزش و پرورش پویا و توانمند در جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد و شهروند خلاق تحقق می یابد.
دادی زاده دراختیار داشتن نیروی کارآمد برای پیشرفت هرمنطقه را مهم دانست و اضافه کرد: برای ایجاد یک صنعت در یک شهر و منطقه باید برنامه ریزی و مطالعه داشت که آن صنعت به چه تخصصی نیاز دارد و چگونه نیروی کار ماهر را تربیت کنیم و یا در هنرستان ها چه رشته و فنونی را ایجاد کنیم که نیروی انسانی آن تأمین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: معلمان شهر جاسک به عنوان فرهیختگان جامعه در ارشاد و روشنگری جامعه الخصوص قشر دانش آموزی تلاش کنند تا نیروی بومی متخصص برای توسعه جاسک تربیت شود.
این مسئول، همراه بودن فرهنگیان و خانواده ها با برنامه های توسعه و پیشرفت را مهم برشمرد و گفت: داشتن برنامه و اجرای مطلوب آن که نتایج دلخواه را به همراه داشته باشد نیازمند آن است که مجریان به آن برنامه اعتقاد داشته باشند و برای اینکه بتوان جامعه را متحول ساخت باید باور این تحول در معلمان و خانوادهها به عنوان عناصر اصلی تربیت نهادینه شود.
دادی زاده تصریح کرد: سند تحول نظام تعلیم و تربیت بر تربیت همه جانبه ساحت های ششگانه دانش آموزان تأکید دارد و معلمان با بهره گیری از روش های متنوع تدریس بکوشند تا تفکر، خلاقیت و احساس ها را در کنار تعلیم علمی به دانش آموزان انتقال دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار