آشنایی 30هزار فرهنگی فارس با مفاد سند تحول بنیادین

شیراز(پانا)_ مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بر لزوم تبیین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش برای اولیای دانش آموزان در خانه و مدرسه تأکید کرد و گفت: تاکنون بیش از 30 هزار فرهنگی در قالب دوره‌های ضمن خدمت با مفاد این سند آشنا شده‌اند تا بتوانند برنامه‌های خود را منطبق با آن تدوین و اجرا نمایند.

کد مطلب: ۹۷۳۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی 30هزار فرهنگی فارس با مفاد سند تحول بنیادین

علی عسکر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان فیروزآباد اظهار داشت: فرهنگیان از گروه‌های مرجع و مورد اعتماد مردم در جامعه و باعث وحدت و انسجام اجتماعی هستند.

نجفی ادامه داد: رسالت ما فرهنگیان تربیت نیروی انسانی است تا در آینده به‌عنوان شهروندانی هوشمند و ماهر در اداره امور خود توانمندی لازم را داشته باشند، چراکه رمز موفقیت هر جامعه‌ای به توانمندی نیروی انسانی آن بازمی‌گردد.

او آموزش‌وپرورش را تنها متولی امر تعلیم و تربیت ندانست و گفت: در این فرایند آموزش‌وپرورش در کنار سایر نهادها همچون خانواده ، رسانه‌ها و سایر نهادهای فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان این آب‌وخاک را بر عهده دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با انتقاد از نگاه تک‌بعدی خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش به امر تعلیم و تربیت ، گفت: نتیجه این نوع نگرش حضور نسلی بامهارت های کم و ضعیف در انجام وظایف اجتماعی خود و همچنین بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی است که شاهد آن هستیم.

نجفی ادامه داد: بروز این اشکالات موجب شد تا متخصصین امر تعلیم و تربیت با تدوین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نسبت به اصلاح این نگرش اقدام کنند.

او افزود: دانش آموزان نیاز دارند تا به همه ابعاد تربیتی آن‌ها همچون تربیت اعتقادی اخلاقی، سیاسی و اجتماعی ، زیستی و بدنی و ... نیز توجه کنیم و برای اصلاح این وضعیت لازم است تا خانواده‌ها به‌عنوان شرکای آموزش‌وپرورش در امر تربیت فرزندان در کنار ما قرار بگیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: گمشده امروز ما تربیت است نه آموزش و در این فرایند مدرسه فضای تربیت است ، معلم الگوی تربیتی و کتاب درسی منتقل‌کننده مفاهیم تربیتی است.

نجفی بر لزوم تبیین سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش برای اولیای دانش آموزان در خانه و مدرسه تأکید کرد و گفت: تاکنون بیش از 30 هزار فرهنگی در قالب دوره‌های ضمن خدمت با مفاد این سند آشنا شده‌اند تا بتوانند برنامه‌های خود را منطبق با آن تدوین و اجرا نمایند.

او بر لزوم ایجاد چرخش‌های تحول‌آفرین در برنامه درسی، مدیریت و راهبری ، ارزیابی و پژوهش و تأمین منابع انسانی، تجهیزات و فضا تأکید کرد و گفت: لازمه این تحول بازخوانی سند تحول توسط همه عوامل اجرایی آن است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و تأثیر آن بر رفاه فرهنگیان، گفت: در کنار این طرح و در راستای تأمین رفاه فرهنگیان و توجه به معیشت آن‌ها طرح‌های مختلف دیگری نیز در سطح وزارت آموزش‌وپرورش پی گیری می‌شود که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح ملی مسکن فرهنگیان اشاره کرد.

نجفی همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندی مصرف سوخت در کشور ، گفت: با اجرای این طرح و افزایش نرخ بنزین، در بین همکاران فرهنگی شاغل در مناطق روستایی و عشایری نگرانی‌هایی ایجادشده که ضمن تعامل با مسئولین امر در سطح استانی و ملی ،برای رفع نگرانی همکاران خود در مناطق روستایی و عشایری تلاش می‌کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در ابتدای سفر خود به شهرستان فیروزآباد، با حضور در گلزار شهدای این شهر با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و در ادامه از چند آموزشگاه این شهر بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار