پنج هزار متر مربع فضای آموزش در اختیار هنرمندان اردبیلی قرار گرفت

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: پنج هزار متر مربع فضای آموزش صنایع دستی در بیش از ۲۰ رشته آموزش در اختیار هنرمندان این استان قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۷۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پنج هزار متر مربع فضای آموزش در اختیار هنرمندان اردبیلی قرار گرفت

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهارداشت: فضای لازم و رشته‌های آموزشی صنایع دستی در تمامی شهرستان‌های استان برای علاقه‌مندان فراهم است.

او با اشاره به اینکه اطلاعات ۱۸ هزار صنعتگر در سامانه ثبت شده ، بیان‌کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر بدون پروانه در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان فعالیت می کنند که رقم قابل توجهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولیدات داخلی، اولویت اداره کل میراث فرهنگی در سال جاری توسعه رشته‌های صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان و ایجاد اشتغال از این محل است.

فلاحی گفت: نیمه نخست امسال پنج فقره پروانه تولید کارگاهی، ۳۱۸ فقره پروانه تولید انفرادی و ۲۰۶ فقره کارت شناسایی صنعتگری برای فعالان این حوزه صادر شد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار