معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

بیکاری ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان کشور

یزد(پانا) - اوسط هاشمی: تنها ۲۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بعد از پایان تحصیلات خود مشغول به کار می‌شوند.

کد مطلب: ۹۷۳۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بیکاری  ۸۰ درصد از فارغ التحصیلان کشور

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: راه برون رفت از بیکاری در کشور ، دانشگاه و مراکز آموزش عالی نیست بلکه باید با مهارت آموزی معضل بیکاری را حل کرد.
اوسط هاشمی با اشاره به اینکه ، سیاست ما تمرکز زدایی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها و حتی پادگانهاست افزود: متاسفانه تنها ۲۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بعد از پایان تحصیلات خود مشغول به کار می شوند و ۸۰ درصد دیگر بیکار می مانند، چون هیچ مهارتی ندارند.
وی گفت: هم اکنون رسالت ، ۱۱ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه کشور مهارت آموزی است و در این زمینه تلاش می‌کنند.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود : در دنیای امروز به برکت دانش و فناوری تحولی عظیم و سریع رخ می دهد ، که این امر کسب آموزش را برای ما ضروری‌تر می‌کند.
علی اوسط هاشمی گفت : توانمند سازی و مهارت افزایی در شرایط فعلی کشور ، اصلی‌ترین اقدام برای کمک به مردم برای رفع بیکاری است.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش مهارت را در جامعه جدی‌تر و عمیق‌تر دنبال کنید و این آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که منجر به خود اشتغالی شود.
آیت الله ناصری افزود: باید در کنار همه آموزش‌هایی که در مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز مهارت آموزی داده می‌شود، خدا محوری، دین مداری ، تفکر و تعقل و خود باوری نیز آموزش داده شود تا آموزش‌ها اثر گذارتر باشد.

منبع :خبرگزاری صداوسیما یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار