مددی: دانش آموزان وسیله نیستند بلکه هدف و موضوع کار ما هستند

تبیین ماموریت سازمان دانش آموزی براساس سند تحول مهم است

تهران (پانا) - جلسه هم اندیشی مدیران سازمان دانش آموزی مناطق 19 گانه شهر تهران با حضور رضا مددی، مشاور وزیر در موضوع سند تحول بنیادین و عباس باستانی، رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در اداره آموزش و پرورش منطقه 8 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مددی: دانش آموزان وسیله نیستند بلکه هدف و موضوع کار ما هستند

مددی با اشاره به اینکه دانش آموزان وسیله نیستند بلکه هدف و موضوع کار ما هستند، گفت: من با هرکاری که دانش آموز را وسیله قرار بدهد مخالف هستم. این با روح تربیتی و کرامت انسانی مغایرت دارد؛ بنابراین باید کوشش کنیم که این مهم را اجرایی کنیم.
وی افزود: ما باید موقعیت تربیتی برای دانش آموزان مان خلق کنیم. برای تمام اجزای کار باید فلسفه‌ تربیتی داشته باشیم. کاری که فلسفه‌ تربیتی نداشته باشد، نباید انجام داد. یعنی باید چرایی کارها را بدانیم و هدف خود را بشناسیم و از انجام کاری که معنا ندارد خودداری کنیم.
وی افزود: امروزه چیزی در آموزش و پرورش راه دارد که بتواند رابطه‌ خودش را با سند تعریف کند. باید بررسی کنیم که فعالیت‌های سازمان دانش آموزی چه سهمی از تربیتی که آموزش و پرورش به دنبالش است، محقق می‌کند؟ اگر بتوانید این را بیان کنید و جایگاه خود را مورد تاکید و پذیرش قرار دهید، خودتان هم متوجه می‌شوید در این پازل کجای راه قرار دارید.
وی گفت: سندتحول نقشه‌ راه است. آموزش و پرورش قطار در حال حرکت است و نیاز به تحول دارد. تبیین ماموریت سازمان دانش آموزی بر اساس سند تحول مهم است.
مددی افزود: در سند تحول بنیادین تعریف و نگاه به تعلیم و تربیت کاملا واضح است. دانش آموز ابزار نیست بلکه
سند تحول حکم نقشه‌ راه را برای آموزش و پرورش دارد. شناخت از سند تحول استحکام فکری ایجاد می‌کند و کمک می‌کند در مسیری که می‌خواهید بپیمایید چراغی روشن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار