گردشگری غذا در بستر بوم‌گردی اردبیل معرفی می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: گردشگری غذا با همکاری فعالان این بخش وارد فاز عملیاتی شده است و توسعه این حوزه در بستر بوم‌گردی اردبیل انجام خواهد گرفت.

کد مطلب: ۹۷۳۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
گردشگری غذا در بستر بوم‌گردی اردبیل معرفی می‌شود

صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در جلسه با فعالان صنایع غذایی در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی، گفت: فرهنگ و آداب و رسوم و به تبع آن تنوع غذایی ما در کشور بسیار جذاب و قابل عرضه برای گردشگران خارجی است.

او بیان کرد: لازم است فعالان صنایع غذایی به ویژه رستوران‌های سنتی و بین راهی در معرفی غذا‌های بومی و محلی استان اردبیل به گردشگران تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: در این حوزه از پیشنهادات و طرح‌های فعالان صنایع دستی برای تعریف رویداد‌های مرتبط با گردشگری غذا در زمستان بیدار حمایت می‌کنیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان نیز در این جلسه، بیان داشت: آماده برگزاری کلاس‌های تخصصی برای گردشگری غذا در استان اردبیل هستیم.

محمد پورقلی افزود: در سطح استان بیش از ۱۹۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای وجود دارد که ۲۳ آموزشگاه مجوز برگزاری آموزش تهیه غذا را دارد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: از این میزان ۷ آموزشگاه به صورت اختصاصی به این موضوع پرداخت می‌کنند که با این ظرفیت قادر به برگزاری کلاس برای بیش از ۲ هزار نفر دوره وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار