معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درهمایش تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش دانش آموزی معلمان تربیت بدنی استان:

صبر استراتژیک و برنامه جامع لازمه توسعه ورزش دانش آموزی کشور

زنجان (پانا) - با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همایش تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش دانش آموزی معلمان تربیت بدنی استان در محل سالن اجتماعات کانون سهروردی زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صبر استراتژیک و برنامه جامع لازمه توسعه ورزش دانش آموزی کشور

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در آیین تجلیل از مقام‌ آوران ورزشی و افتتاح مجازی ۱۴ طرح استانی، گفت: اگر ورزش کشور به خزانه ١٢ میلیون دانش‌آموز تکیه نکند و ورزش دانش‌آموزی را رقیب بداند، شاهد جهش و رشد در سطح ورزش همگانی نخواهد بود.

حمیدی با بیان اینکه همه کشورهای مترقی، ورزش مدارس را مبنا و پایه قرار داده‌اند، اظهار داشت: ورزش مدارس همواره مبنایی برای پیشرفت ورزش قهرمانی در همه کشورها بوده است و ورزش قهرمانی در ایران نیز اگر از ورزش دانش آموزی استفاده کنیم، همانند والیبال شاهد موفقیت خواهیم بود که البته اگر این حرکت در والیبال هم استمرار نداشته باشد از مسیر پیشرفت باز خواهد ماند.

وی در ادامه افزود: ضرورت دارد برای کودکان گفتمان ملی با والدین برقرار شود و توجیه صورت گیرد تا از همان ابتدا کودکان به سمت ورزش و تحرک سوق پیدا کنند و نباید کار به جایی برسد که بدن کودکان خشک شود تا نتوانند دیگر تحرک ورزشی داشته باشند که این غفلت هرگز قابل جبران نخواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت با اشاره به اهمیت ترویج سواد حرکتی تصریح کرد: رشد سواد حرکتی یک مسئولیت همگانی است و همه افراد باید درگیر سواد حرکتی شوند تا شاهد نسل پرافتخاری باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر ایجاد همکاری بین بخشی در توسعه ورزش کشور، اظهار داشت: امروز در حوزه ورزش دانش‌آموزی 3 هزار و 500 مکان ورزشی و معلمان متخصص داریم و لذا امکان جهش وجود دارد، به شرطی که صبر استراتژیک و برنامه جامع داشته باشیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از قهرمانان و مدال آوران ورزش دانش آموزی و معلمان برتر تربیت بدنی استان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار