تئاتر خیابانی در کمترین زمان بر مخاطب تاثیر می‌گذارد

یزد(پانا)- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه هنر تئاتر، هنری تاثیرگذار است گفت: تئاتر خیابانی در کمترین زمان بر مخاطب تاثیرگذار است و پیام را به مخاطب منتقل می‌کند.

کد مطلب: ۹۷۲۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر خیابانی در کمترین زمان بر مخاطب تاثیر می‌گذارد

فاطمه موسوی زاده افزود: تئاترهای خیابانی عموما دربرگیرنده مضامین اخلاقی، اجتماعی، سیاسی فلسفی است که به کمک تکنیک‌های خاصی به مخاطب ارائه می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تماشاگران تئاتر سازمان نیافته و گذرا هستند اما پیام این هنر در کمترین زمان صورت می‌گیرد.

موسوی زاده افزود: در تئاتر خیابانی بازیگران و تولیدکنندگان بدون واسطه با مخاطب روبرو می شود و با حداقل وسایل و با قدرت تحلیل بالا با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند.

موسوی زاده در ادامه به سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با محوریت خانواده ، انسجام خانواده و گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در استان درحال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره یاد شده علاوه بر پویایی و نشاط در سطح جامعه ، پیام‌های اجتماعی را به درستی و به شکل کامل به مخاطب منتقل می‌کند.

موسوی زاده گفت: استفاده از هنر تئاتر خیابانی و تولید اثر با موضوعاتی خانواده می‌تواند نقش بسزایی در آگاه سازی عمومی جامعه ایفا کند و در پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم تاثیرگذار است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در تئاتر خیابانی در واقع هنرمند به جای مستقر شدن در یک مکان به درون شهر و جامعه می‌رود و تاثیر بی واسطه تری هم می‌گذارد.

وی افزود: امیدواریم جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی در سال آینده به صورت ملی در یزد برگزار شود.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی از هشتم آذر در استان یزد آغاز و تا ۱۱ ادامه دارد که در مجموع از ۱۵۸ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار