شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته، ملاک برای تعیین وضعیت کیفی هوای شهر یزد است

یزد(پانا) - روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد اعلام کرد:طبق استانداردهای بین المللی و همچنین دستورالعمل های کشوری شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته ملاک برای تعیین وضعیت کیفی هوای یک شهر و تصمیمات بعدی است.

کد مطلب: ۹۷۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته، ملاک برای تعیین وضعیت کیفی هوای شهر یزد است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، وضعیت کیفی هوا در شهر یزد با شروع فصل سرد در بعضی از روزها و در ساعات اولیه صبح به دلیل وارونگی دما و غیره، بعضاً در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار میگیرد و حتی در بعضی روزها به دلیل وزش بادهای فصلی موجب می شود شاخص کیفی هوا در بعضی ساعات در وضعیت ناسالم قرار بگیرد که در اکثر موارد ناپایدار بوده و معمولاً در ساعات بعدی برطرف می شود.
ایستگاه های سنجش وضعیت کیفی هوا به صورت لحظه ای در حال اندازه گیری وضعیت کیفی هوا هستند و اعداد حاصله به صورت ساعتی و ۲۴ ساعته در سامانه پایش کیفی هوا که برای عموم مردم قابلیت نمایش دارد ثبت می شود. این ایستگاه ها با توجه به اهمیتی که دارند دارای راهبر هستند و سالانه مبالغ سنگینی جهت نگهداری و سرویس آنها هزینه می شود تا صحت اندازه گیری آنها همیشه در حد استانداردهای بین المللی باشد.
اما در خصوص وضعیت کیفی هوای این روزهای شهر یزد؛ خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد بارش باران در استان و بخصوص شهر یزد بوده ایم که به گفته کارشناسان هواشناسی این بارشها بی سابقه و موجب بالارفتن میزان رطوبت خاک و هوا شده است. این رطوبت بالا باعث شده تا در اکثر ساعت و بخصوص اوایل صبح و شبها شاهد پدیده مه در سطح شهر باشیم که بعضاً با آلودگی های شهری اشتباه گرفته می شود و این در حالی است که ایستگاه های مذکور به صورت لحظه ای در حال سنجش هستند و در صورت بروز کوچکترین آلودگی ثبت و در سامانه پایش نشان داده خواهد شد.
مجدداً خاطر نشان می سازد طبق استانداردهای بین المللی و همچنین دستورالعمل های کشوری شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته ملاک برای تعیین وضعیت کیفی هوای یک شهر و تصمیمات بعدی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار