برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در بافق

یزد(پانا) -بخشدار مرکزی بافق گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز در آموزشگاه شهید صدر مبارکه این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در بافق

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، داوود پور امینی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بافق گفت: در تلاشیم تا با همراهی و همکاری اداره ورزش و جوانان و همچنین شورا‌ها و دهیاران روستا‌های بخش مرکزی بازی‌های بومی محلی را جایگزین سرگرمی‌های غیر مفید و بدون تحرک نماییم.

او با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به سنت‌های گذشتگان، افزود: با توجه به فعالیت چشمگیر این هیئت در چند وقت اخیر رشته‌های ورزشی بومی محلی به خوبی به مردم معرفی شده است.

بخشدار مرکزی بافق همچنین با بیان اینکه جشنواره بازی‌های بومی محلی آموزشگاه شهید صدر به همت دهیاری، شورای اسلامی و با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد، عنوان کرد: دانش آموزان با رقم زدن روزی پر از نشاط و شادابی در رشته‌های مختلف لی لی، دال پلان، هفت سنگ انفرادی و تیمی و غیره به رقابت پرداختند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان بافق در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح غربالگری ساختار قامتی در روستای مبارکه به عنوان پایلوت اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری اداره ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش شهرستان به اجرا درآمد.

بخشدار مرکزی بافق عنوان کرد: پس از بررسی و کشف ساختار قامتی موارد به سمع و نظر والدین نرسید و این طرح تا به امروز ناتمام مانده است.

پورامینی از شورای اسلامی و دهیاری روستای مبارکه خواست تا با جدیت بیشتر موارد و مشکلات طرح مذکور به والدین اطلاع رسانی شود تا برای رفع مشکلات آن تدبیری اندیشیده شود.

در حاشیه برگزاری این جشنواره کودکان به کار‌های هنری سفالگری، نقاشی با موضوع اهمیت ورزش، برپایی ایستگاه سلامت، دلنوشته و غیره پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار