برگزاری دوره ۲ روزه ضمن خدمت مدرسین درس تفکر و سبک زندگی استان آذربایجان شرقی در تبریز

تبریز(پانا) - کلاسهای دوره ۲ روزه ضمن خدمت فرهنگیان با هدف توانمند سازی مدرسین درس تفکر و سبک زندگی استان آذربایجان شرقی، باهمکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش و موسسه ی فرهنگی آموزشی میثاق ناحیه ۳ تبریز وابسته به سپاه عاشورا و با حضور مسئولین وتدریس اساتید کشوری و استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره ۲ روزه ضمن خدمت مدرسین درس تفکر و سبک زندگی استان آذربایجان شرقی در تبریز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در بازدید از این کلاسها عنوان کرد: سند تحول بنیادین اموزش وپرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه و ارتقای پنج عنصر؛تفکر،ایمان،علم و اخلاق در چهار عرصه ارتباط با خدا،ارتباط با خود،ارتباط با مردم و ارتباط با طبیعت و آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی یکی از اهدافی است که آموزش و پرورش مدنظر دارد.
وی افزود:درس تفکر و سبک زندگی از سال ۹۲ در پایه ی هفتم و هشتم تدریس میشود، فلذا سبک زندگی یکی از اهداف تربیت اجتماعی - سیاسی دانش آموزان و آشنا کردن آنها با سبک زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد یک باور و اعتقاد نسبت به این سبک زندگی است. چرا که سبک زندگی محل ورود برای هویت اسلامی و ایرانی است.
علمی در ادامه خاطر نشان کرد: روی این اصل است که ما این دوره را برگزار کردیم تا معلمینی که این درس را تدریس میکنند، تخصص لازم را نسبت به درس تفکر و سبک زندگی داشته باشند و مطالب مفید و عملی که دانش آموزان را به عمل وادار می کند، در پایه ی هفتم و هشتم به خوبی تدریس کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:یک رسالت و وظایفی داریم رسالت ما احیای انسان هاست ولی به آن آسانی نیست.
علمی افزود:تبدیل علم به عمل کار آسانی نیست و در پی آن معلم شدن خیلی سخت است مهارت معلم هم در علم هم مقبولیت و هم در سلطه مدیریت زمان و کلاس است تا در کلاس تحول ایجادشود.
وی افزود:تشنگی به علم و عمل در شما معلمان وجود دارد مدرسه را برای زندگی کردن دانش آموزان آماده کنیم نه زنده ماندن زیرا بین آنها فرق هست.
طاهر علمی ادامه داد:زنده ماندن آسان است اما زندگی کردن راه سختی دارد.باید چنان زندگی کنیم که خودمان،خودمان را قبول کنیم دیگران و جامعه مارا قبول کنند دانش آموزان اگر وارد کلاس شدند باید زندگی کردن را بیاموزند و هیچ لحظه ای را از دست ندهد.و وظایف ما هدایت،حمایت و نظارت است.

رییس اداره امور تربیتی استان نیز یکی از اهداف دوره را آماده سازی فرهنگیان برای حضور موثر در جشنواره الگوهای برتر تدریس و تجارب برتر تربیتی برای کسب مقامهای کشوری بیان نمود.


جانشین سپاه عاشورانیز در جمع معلمین شرکت کننده در این دوره گفت:تفکر و سبک زندگی نقش حیاتی در زندگی دارد. بسیجی حضرت علی(ع) است که زندگی خود را وقف اسلام کرده است.
وی افزود:ما باید هرکاری را بر مبنای آموزه های قرآن و سیره پیامبر انجام دهیم وگرنه وظیفه ی خود را نمی توانیم ادا کنیم.ما می توانیم زیربنای اسلام را قوی کنیم.
سردار عباسقلی زاده ادامه داد:انقلاب ما بی نظیرترین انقلاب در طول تاریخ بشری است.به غیر از دوران رسالت ،اسلام دیگر نتوانسته خود را درست عرضه کند.
مدیر کل بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی افزود:اکنون تربیت انسان مهمترین وظیفه ی وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی است ولی از آن بالاتر بحث تربیت معنوی و اخلاقی و دینی است.
عباسقلی زاده گفت:در دوران دفاع مقدس رزمندگان از پنجم ابتدایی تا تحصیلات عالی حضور داشتند اگر به رفتارشان نگاه کنیم متوجه عظمتی می شویم که بدون استثنا آموزه های دینی و قرآنی دیده اند.
وی تاکیدکرد:امروز جامعه ما باید آموزه ها را یاد بگیرند تکلیفی که بر عهده شمااست از عهده دیگری بر نمی آید تکلیف شما تربیت است که از مهدکودکها شروع می شود باید وظیفه دینی و انقلابی خود را ادا کنیم.
عباسقلی زاده ضمن تاکید بر حمایت از همدیگر در راستای تقویت دینی و اسلامی گفت: تکلیف ما سرنوشت دنیوی و اخروی مارا مشخص می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار