حنیف نیا: وجود گسل بزرگ جنوب تهران به عنوان یک خطر دائمی برای منطقه19 تهران است

تهران (پانا) - حنیف نیا در بیست و یکمین مانور زنگ زلزله و ایمنی در منطقه19شهر تهران، وجود گسل بزرگ جنوب تهران را به عنوان یک خطر دائمی برای منطقه19 تهران بیان کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حنیف نیا: وجود گسل بزرگ جنوب تهران به عنوان یک خطر دائمی برای منطقه19 تهران است

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با حضور مسوولین منطقه ای در مدارس منطقه 19 و به صورت متمرکز در هنرستان دخترانه پاسداران برگزار شد.

هادی حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در مراسم بیست و یکمین سال برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد حاکمیتی از نظر گستره و حوزه جمعیتی بهترین بستر برای فرهنگ سازی، آموزش و تمرین جهت حفظ آمادگی لازم برای مقابله با شرایط بحرانی و مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است.

حنیف نیا با اشاره به اینکه فلات ایران بر روی گسل های عمده زلزله قرار گرفته است، افزود: وجود سه گسل بزرگ شمال، شرق و جنوب تهران نیز به عنوان یک خطر دائمی بالقوه از مخاطرات طبیعی بزرگ استان تهران محسوب می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برخطر گسل جنوب تهران و تاثیر منفی آن بر روی منطقه 19 افزود: گسل ری درجنوب تهران در صورت فعالیت پرتلفات‌ترین گسل کشور خواهد بود. وی خاطر نشان کرد: این گسل از جاده خاوران شروع و با گذر از دولت آباد و حرکت روی جاده کمربندی تهران در حد نصاب کوره‌های آجرپزی در محله دولتخواه پایان می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در پایان اظهار داشت: نواختن آژیر هشدار حتی بدون آمادگی و آموزش لازم در مدارس، قطعا ذهن دانش آموزان را با این مساله حیاتی درگیر خواهد کرد و این همان نقطه شروع آموزش و فهم این موضوع مهم برای دانش آموزان خواهد بود.

وی افزود: آموزش و پرورش به جهت گستردگی تعداد مخاطبین دانش آموزی و نیز اولیای آنها در سراسر کشور از یک سو و نیز ضرورت پایه ریزی آموزش های مناسب برای بهتر زیستن در فضای امن از سویی دیگر، بهترین مکان برای فرایند یادگیری و گسترش مهارت های مقابله با مخاطرات طبیعی چون زلزله در بستر خانواده ها و سطوح جامعه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار