مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران مطرح کرد:

فرآیند دریافت تأییدیه نوسازی؛ مهم‌ترین دغدغه مؤسسان مدارس غیرانتفاعی

ساری (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش مازندران یکی از مهم‌ترین مشکلات مؤسسان مدارس غیردولتی را دشواری فرآیند دریافت تاییدیه نوسازی برشمردکه علت عمده آن کمبود فضاهای مناسب و بالا بودن اجاره بهای ساختمان‌های نوساز و مستحکم است.

کد مطلب: ۹۷۰۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند دریافت تأییدیه نوسازی؛ مهم‌ترین دغدغه مؤسسان مدارس غیرانتفاعی

عسکری نیکزاد در نشست اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی که صبح امروز در بابلسر برگزار شد، گفت: «مدارس غیردولتی علاوه بر این که یک واحد آموزشی موثر هستند که خود یک وجه امتیاز برای نظام تعلیم و تربیت است، از آنجایی که مؤسسان با سرمایه خود کارآفرینی می‌کنند نیز ارزشی دوچندان برای جامعه و آموزش و پرورش دارند.»

نیکزاد با اشاره به خدمات مدارس غیردولتی در زمینه کارآفرینی و اشتغال جوانان ادامه داد: «خوشبختانه مدارس غیردولتی مازندران از لحاظ آموزشی و پرورشی نیز همگام با مدارس دولتی حرکت می‌کنند و حتی گاه نتایج مطلوب‌تری نیز دارند.»

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه به بررسی مشکلات مدارس غیردولتی پرداخت و بیان داشت: «یکی از مهم‌ترین موانع و مشکلات در راه مدارس غیردولتی، دشواری فرآیند دریافت تاییدیه نوسازی است. ما می‌دانیم که اداره کل نوسازی دقیقا با رعایت قانون، در این مسیر گام بر می دارد ولی کمبود فضاهای مناسب و بالا بودن اجاره بهای ساختمان‌های نوساز و مستحکم، موسسان را دچار چالش می‌کند. در هر صورت کار اداره کل نوسازی در این زمینه با سختی روبرو است چون با جان دانش آموزان سرو کار دارد، همچنین در اقداماتی که عنوان «کارشناسی» دارد، دقت در نظردهی بسیار حساس است.»

نیکزاد با بیان این که سرمایه گذاری مشارکتی می‌تواند به موسسان و علاقه‌مندان شرکت در امر مدرسه داری یاری نماید، گفت: «با عنایت به این که سرمایه گذاری در امر مدرسه داری برای یک فرد، سنگین است، چون یافتن ساختمان و تجهیزات دیگر سرمایه ای زیاد را می طلبد، به همین خاطر مشارکت چند نفره برای راه اندازی مدرسه غیردولتی می تواند، شرایط مناسبی را به وجود آورد.»

او تاکید کرد: «برای رسیدن به اهداف اعضای شورای موسسان مدارس غیرانتفاعی در هر شرایطی آمادگی دارم. انتظار دارم برنامه خاصی جهت رفع این مشکلات تدوین شود تا با حمایت نمایندگان و مسئولان دیگر، به نتیجه برسیم. برای گرفتن نتایج موثر باید این فکرها، اندیشه ها و ایده ها و حرف در یک مجموعه جمع شود و در مسیر خوب قرار گیرد و پیگیری مستمر انجام پذیرد. آنچه در راه اعتلا و پیشرفت مدارس غیردولتی باید آموزش و پرورش انجام دهد، با تمام توان در این راه می‌کوشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار