جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد

اصفهان (پانا) - جلسه آبان ماه شورای آموزش وپرورش اصفهان باحضور استاندار درمحل سالن جلسات اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد

در این جلسه ابتدا محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از اعضای محترم شورا، و استاندار محترم و رئیس شورای آموزش و پرورش به جهت حضور و حمایت وی از جلسات شورای آموزش و پرورش استان، به بیان دستور کار جلسه پرداخت و با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: به جهت حساسیت موضوع آموزش و پرورش استثنایی امروز کیفیت بخشی و ارتقاء برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار دارد.
اعتدادی در ادامه افزود: عموما خانواده دانش آموزان استثنایی جزو اقشار کم درآمد و بی بضاعت استان هستند و یکی از عمده مشکلات موجود مبحث ایاب و ذهاب دانش آموزان است.
وی با اشاره به برنامه ریزی ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در برخی استانهای دیگر اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت نهادها، سمن ها(فرمانداری ها، شورای اسلامی شهرها، شهرداری ها و ...) درخصوص مشارکت در تامین ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی این موضوع برنامه ریزی گردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه یکی از مشکلات موجود دیگر را نبود ساختمان مستقل آموزشی برای دانش آموزان استثنایی عنوان نمود و در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ ساختمان مستقل آموزشی مجهز، خوابگاه و حتی ساختمان ورزشی متناسب با نیازهای دانش آموزان استثنایی نیز در آموزش و پرورش استان وجود ندارد که می بایست به منظور تأمین اعتبار در این زمینه ها برنامه ریزی های لازم انجام پذیرد.
در ادامه این جلسه توسط رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان در ارتباط با کیفیت بخشی و ارتقاء برنامه ها و امور اجرایی دانش آموزان مدارس استثنایی موضوعات مرتبط ارائه شد و چالش های پیش رو مطرح گردید.
سپس رئیسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی پیرامون المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در سال گذشته و برنامه های پیش رو در سال جاری پرداخت و در این خصوص مطالبی را عنوان نمود.
بر اساس موضوعات مطرح شده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان به منظور برنامه ریزی و باز طراحی وضعیت آینده در آموزش و پرورش استثنایی با دستور استاندار مصوب گردید ضمن تشکیل کمیته تخصصی با محوریت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم جهت تسهیل و اجرای اهداف مورد انتظار صورت پذیرد.
در ادامه استاندار اصفهان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان مصوب کرد از طریق دستور به فرمانداران و بخشداران نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز در هر شهرستان و منطقه جهت ایمن سازی حیاط مدرسه به منظور برگزاری مطلوب المپیاد های درون مدرسه ای اقدامات لازم به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار