مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان :

معلمان مرجع علمی و اخلاقی مورد وثوق جامعه هستند

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ‫در شورای دبیران دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه بوعلی سینا سند تحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش بیان کرد که پیرامون همه ارکان تعلیم و تربیت به صورت متقن برنامه و راهکار مصوب دارد.‬

کد مطلب: ۹۶۹۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان مرجع علمی و اخلاقی مورد وثوق جامعه هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود گفت: در سند تحول بنیادین مفاهیم ارزشمندی چون مدرسه صالح، هویت ایرانی-اسلامی و حیات طیبه از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
پورداود گفت: روح حاکم بر این سند متأثر از سه جوهره اصلی است که شامل تربیت تمام ساحتی، چرخش های تحول آفرین و ٦ خرده نظام است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر تربیت تمام ساحتی که در سند تحول نیز تجلی دارد، خاطرنشان کرد: دانش آموز همدانی حائز رتبه ٤ کنکور امسال در رشته علوم انسانی که علاوه بر ویژگی های علمی، هنری و فن آوری حافظ قرآن کریم نیز است، نمونه بارز این نوع تربیت به شمار می رود.
پورداود با اشاره به چرخش‌های تحول‌آفرین سند تحول، خاطرنشان کرد: در این مبحث باید از وضعیت موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.
او با بیان این که نهاد آموزشی باید به سمت نهاد فرهنگی و اجتماعی و مولد سرمایه‌گذاری حرکت کند، افزود: باید از کنترل بیرونی و ایجاد محدودیت به خویشتن بانی و ارزش مداری عقلانی و مسئولیت پذیری حرکت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر پذیرش تنوع و تکثر در چهارچوب نظام معیار اسلامی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم از انحصارانگاری در تربیت به سمت مشارکت و مسئولیت پذیری ارکان و عوامل مؤثر حرکت کنیم.
او حرکت از نگاه تجزیه ای به نگاه یکپارچه نگر را از دیگر مصادیق چرخش های تحول آفرین خواند و تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که از رقابت فردی دور شده و به رقابت‌های جمعی برسیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر این که باید دانش‌آموز منفعل به متربی فعال تبدیل شود، افزود: حرکت از سازگاری با شرایط محیطی به سمت هویت یابی و مقاومت در برابر شرایط نامساعد از دیگر مصادیق چرخش های تحول آفرین است.
پورداود با اشاره به جایگاه و منزلت معلمان در جامعه، تصریح کرد: معلم به عنوان شخصیتی علمی و تربیتی استاد، فن آور و پژوهشگر به حساب می آید.
او تأکید کرد: امروز معلمان به عنوان مرجع علمی و اخلاقی، همچنان مورد وثوق جامعه هستند.
در این جلسه که رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز حضور داشت، از تلاش ها و خدمات تعجبی، نماینده سابق دانشگاه در دبیرستان های وابسته قدردانی و افضلی به عنوان نماینده جدید معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار