معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: برای مراقبت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی به برنامه های خوب سازمان دانش آموزی نیاز داریم

مدیر سازمان دانش آموزی استان: منش های تشکیلات پیشتازان برگرفته از سند تحول هستند

تبریز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که برای این که آسیب های اجتماعی را ازدانش آموزان دور کنیم به برنامه های خوب سازمان دانش آموزی نیاز داریم.

کد مطلب: ۹۶۹۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: برای مراقبت دانش آموزان  در  برابر آسیب های اجتماعی  به برنامه های خوب سازمان دانش آموزی نیاز داریم

طاهر علمی در آیین تجلیل از مربیان و عوامل اردوی ملی پیشتازان در سال 98 و همچنین فعالین سازمان دانش آموزی استان در تالار معلم تبریز گفت: مربیان پیشتاز، پتانسیل بزرگی برای ایجاد شادابی و نشاط در بین دانش آموزان و معلمان هستند و در تمامی برنامه هایی که حضور داشته اند شور و اشتیاق خاصی به برنامه بخشیده اند واین سرمایه بزرگی برای آموزش و پرورش است.

وی افزود: دانش آموزان، سرمایه هایی در دست معلمان و مربیان هستند و مسئولیت خطیر و سنگینی در تربیت دینی، معنوی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانش آموزان دارند واگر دنبال این هستیم که در دانش آموزان ایجاد انگیزه برای تحصیل و فعالیت های پرورشی ایجاد کنیم باید دنبال روش و شیوه های خوب باشیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان گفت: برای این که آسیب های اجتماعی را ازدانش آموزان دور کنیم به برنامه های خوب سازمان دانش آموزی نیاز داریم و اعتقاد داریم که هر مربی پیشتاز می تواندحلال مشکل آسیب های اجتماعی در مدارس باشد.

علمی تصریح کرد: بر اساس اندیشه ای که از احادیث آموزگار بشر پیامبر گرامی اسلام (ص) گرفته ایم که ایشان، مردم را معدن دانسته اند، این معدن در جامعه ما همان مدارس هستند که باید گونه ای کار کنیم و برنامه ریزی کنیم که خروجی این مدارس، نیروی انسانی، بافکر و با نشاط باشد.

وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، مهم ترین سرمایه را برای انقلاب، جوانان دانستند و در سایه همین جوان باوری بود که انقلاب به نتیجه رسید و اگر مربیان و معلمان به جوان باوری اعتقاد داشته باشند می توان به اهداف عالی دست یافت.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان افزود: افتخار می کنیم که در کنار آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی با برنامه های شاد و منظم و پویا به عنوان مکمل برنامه های تعلیم و تربیت فعالیت دارد و این همان جوان باوری است که آرزوی امام راحل بود.

علمی با بیان این که باید طوری برنامه ریزی کرد که همه مدیران مدارس فعالیت های سازمان دانش آموزی را از نزدیک لمس کنند، گفت: گاه برخی مدیران و خانواده ها فقط برگزیدگان کنکور را نخبه می دانند در حالی که دانش آموزانی داریم که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و قرآنی نخبه هستند.اگر تمام جامعه پزشک شود آن جامعه چگونه اداره می شود؟ اگر پزشکی مهارت های ارتباط با دیگران را پیدا نکند در کار خود موفق نخواهد بود پس ما دنبال این هستیم که در طول 12 سال تحصیلی دانش آموزان را در تمام ابعاد پرورش دهیم.

وی بیان کرد: برای ایجاد نگرش مثبت نسبت به برنامه های سازمان لازم است که مربیان پیشتاز در شورای دبیران حضور یابند برای این که خیلی از معلمان از وجود چنین پتانسیلی در بدنه آموزش و پرورش بی خبر هستند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان در پایان با اشاره به زلزله مناطق میانه، سراب و ترکمانچای گفت: برای کمک به برگشت دانش آموزان مناطق زلزله زده استان به شرایط عادی، مشاور به این مناطق اعزام کرده ایم و معتقد هستم که مربیان سازمان دانش آموزی می توانند با حضور در این مناطق واجرای برنامه های مختلف در ایجاد شادابی و نشاط دانش آموزان مناطق زلزله زده نقش آفرینی کنند.

سازمان دانش آموزی یکی از با برنامه ترین تشکیلات دانش آموزی است

مدیر سازمان دانش آموی استان نیز در این آیین با بیان این که مربیان پیشتاز وزنه ارزشمند سازمان هستند، گفت: همه مربیان پیشتاز که اکثرا مربی پرورشی در مدارس نیز هستند همگی دغدغه تربیت دارند.

صمد علیزاده بیان کرد: رسالت اصلی سازمان دانش آموزی تربیت صحیح اجتماعی دانش آموزان است و برای رسیدن به این هدف و تربیت دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران، برنامه های مختلفی را اجرا می کند.

وی افزود: سازمان دانش آموزی یکی از با برنامه ترین تشکیلات دانش آموزی است و در دور افتاده ترین مناطق استان نیز دارای برنامه هدفمند است و همیشه تاکید بر این بوده است که برنامه ها گونه ای طراحی شوند که فقط حالت آرمانی نداشته باشند بلکه با توجه به ظرفیت های منطقه قابلیت اجرا شدن را داشته باشند.

مدیر سازمان دانش آموی استان با اشاره به فعالیت های تعریف شده برای این سازمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: همه ما بایستی از محتوای این سند آگاهی کامل داشته باشیم و آن ها را به درستی برای دیگران نیز بیان کنیم.

علیزاده در ادامه با بیان این که خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی از شاخص های مهم سازمان دانش آموزی هستند و خوشبختانه در این دو شاخص در کشور جزو سه استان برتر هستیم، گفت: در اردوی ملی امسال که پیشتازان در 5 بخش شرکت کردند پیشتازان استان در3 بخش رتبه کشوری کسب کردندکه این موفقیت حاصل تلاش مربیان پیشتاز است.

وی گفت: 12 منش تشکیلات پیشتازان برگرفته از 6 ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند وامروز افتخار می کنیم که این منش ها به دور افتاده ترین مناطق استان راه یافته است و شاهد ثبت نام دانش آموزان این مناطق در سامانه جذب و سازمان دهی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار