استاندار تهران عنوان کرد:

عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی

تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در سطح استان تهران، گفت: در ارزیابی انجام شده غیر از بانک توسعه تعاون سایر بانک‌ها عملکرد ضعیفی داشتند.

کد مطلب: ۹۶۸۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد ضعیف برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در تشریح مصوبات کارگروه اشتغال استان تهران عنوان کرد: نهمین کارگروه اشتغال استان تهران با چهار دستور کار تشکیل جلسه داد. نخست گزارش نظارتی عملکرد بانک‌ها در میزان تسهیلات پرداختی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حقیقت بانک‌ها به رسالت واقعی خود یعنی تحرک‌بخشی واقعی و قرار دادن امکانات برای روستاییان باید گام‌های موثرتری بردارند.

او بیان کرد: در ارزیابی انجام شده غیر از بانک توسعه تعاون سایر بانک‌ها عملکرد ضعیفی داشتند.

محسنی بندپی با اشاره به کاهش ۲.۱ درصدی نرخ بیکاری در استان تهران گفت: در تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ شاهد کاهش ۲.۱ درصدی نرخ بیکاری در سطح استان تهران بودیم که تحرک‌بخشی خوبی در سطح استان ایجاد کرده است.

استاندار تهران تأکید کرد: در جلسه امروز بررسی پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال افراد تحت پوشش و اعطای تسهیلات از محل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد حمایت لازم در این زمینه انجام شود تا افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از دریافت تسهیلات از این صندوق بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: همچنین از سوی شرکت‌های تولیدکننده در حوزه غذای آماده طرحی ارائه شد که بدون دریافت تسهیلات می‌توانند در سطح استان اشتغال ۲۰۰ نفری را ایجاد کنند که مقرر شد زمین مورد نیاز این شرکت در شهرک صنعتی قرچک تعیین شود.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سال رونق تولید، نیاز کشور به تأمین اشتغال و همچنین هجمه‌هایی که استکبار جهانی علیه کشور ایجاد می‌کند از اهمیت بسزایی برخوردار است و ایجاد اشتغال در گروی جدی گرفتن کارگروه اشتغال است که هم شغل ایجاد می‌کند و هم موجب فراوانی کالا در کشور می‌شود. دو فاکتوری که اطمینانی را در مقابل توطئه‌های دشمن که از ابتدای انقلاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد ایجاد می‌کند.

استاندار تهران افزود: میانگین ایجاد شغل در تسهیلات پرداختی کشور برای طرح‌ها ایجاد دو شغل است در حالی که در تهران برای تسهیلات پرداختی میانگین هفت شغل ایجاد شده است. همچنین در سطح استان تهران تعداد فارغ‌التحصیلان روستایی بیشتر از شهری است که باید از این ظرفیت استفاده کرد. خوشبختانه نرخ بیکاری در سطح استان تهران از ۱۲.۲ درصد به ۱۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار