سرپرست کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی:

والدین نقش اساسی برای علاقه‌مندی فرزندان به مطالعه دارند

ارومیه (پانا) - سرپرست کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: والدین نقش اساسی برای علاقه‌مندی فرزندان به مطالعه دارند و باید از فرصت استفاده کرده تا با برگزاری برنامه‌های خانوادگی کتابخوانی، کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کنند.

کد مطلب: ۹۶۸۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
والدین نقش اساسی برای علاقه‌مندی فرزندان به مطالعه دارند

منوچهر جعفری سرپرست مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته کتاب اظهار کرد: در این هفته همکاران کتابخانه با حضور در مدارس، دانش‌آموزان را ترغیب و تشویق به کتابخوانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش فرهنگ مطالعه جزو برنامه‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی استان است تصریح کرد: در این رابطه والدین نقش اساسی برای علاقه‌مندی فرزندان به مطالعه دارند و باید از فرصت استفاده کرده تا با برگزاری برنامه‌های خانوادگی کتابخوانی، کودکان به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۱ باب کتابخانه عمومی و ۲۱ کتابخانه مشارکتی در استان به ارائه خدمت می‌کنند افزود: هم‌اکنون یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۵۲ نسخه کتاب در کتاب‌خانه‌های استان وجود دارد و تعداد ۶۷ هزار و ۳۴۴ نفر عضو کتابخانه هستند.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۴۶۰ هزار و ۴۶۲ نسخه کتاب توسط اعضا به امانت برده شده و تعداد مراجعان به کتابخانه نیز ۶۹۱ هزار و ۲۸۷ نفر بوده است.

جعفری با اشاره به اشباع مدرسه‌سازی و لزوم ساخت کتابخانه توسط خیران با توجه به مشکلات اقتصادی دولت اظهار کرد: هم‌اکنون در مناطق محروم استان با کمبود کتابخانه مواجه بوده و بنابراین باید از ظرفیت کتابخانه‌های سیار در این زمینه استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار