مدیرکل دفتر دبستان: مقطع ابتدایی دوره رقابت نیست دوره باهم بودن و مشارکت گروهی است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دبستان کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی را از سیاست‌های راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد دوره ابتدایی دوره رقابت نیست؛ بلکه دوره باهم بودن، درکنار هم بودن و مشارکت گروهی است.

کد مطلب: ۹۶۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر دبستان: مقطع ابتدایی دوره رقابت نیست دوره باهم بودن و مشارکت گروهی است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرتضی شکوهی در همایش توانمندسازی معاونان آموزشی مدارس ابتدایی استان همدان به تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش بر اصل کیفیت‌بخشی اشاره کرد و گفت: «از نظر کمی در بیشتر بخش‌ها وضعیت خوبی داریم. کیفیت‌بخشی دغدغه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است. باید تلاش کنیم میزان توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان ارتقا یابد. باید تدابیری بیاندیشیم که در بحث کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس اطمینان بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنیم.»

شکوهی توسعه عدالت آموزشی را از دیگر موضوعات مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: «در موضوع توسعه عدالت آموزشی، منظور تناسب خدمات آموزشی و پرورشی با شرایط و نیازهای افراد در موقعیت جغرافیایی خاص آن‌ها است.»

او بر ضرورت افزایش نشاط، طراوت، شادابی و انگیزش دانش‌آموزان در محیط‌های متنوع یادگیری تاکید کرد و گفت: «برنامه‌های نشاط‌‌آور در مدارس باید مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی دنبال شود.»

مدیرکل دفتر دبستان به اهمیت ارتباط خانواده با مدرسه اشاره کرد و افزود: «خانواده همیشه به‌ عنوان نهاد نخستین، اثربخشی بالایی در تربیت بچه‌ها دارد.»

شکوهی توجه به حوزه فناوری و هوشمندسازی مدارس را از دیگر موارد مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: «باید مدیریت استفاده از محیط‌های مجازی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.»

او همچنین بر حذف هر نوع وسایل و روش‌های رقابت‌زا در دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: «دوره ابتدایی دوره رقابت نیست؛ بلکه دوره؛ باهم بودن، درکنار هم بودن و مشارکت گروهی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار