ارزشیابی مستمر امید آفرین در نیشابور کلید خورد

نیشابور (پانا) - جلسه مدیران و معاونان مدارس متوسطه نیشابور با هدف تبیین سیاست ها و ارزیابی فعالیت ها به ویژه ارزشیابی مستمر دانش آموزان در محل سالن تربیت کانون مهر تابان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ارزشیابی مستمر امید آفرین در نیشابور کلید خورد

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه با تقدیر از تلاش های مدیران، معاونان مدارس و کارشناسان حوزه آموزش متوسطه، گفت: دانش آموزان جامعه هدف ما از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، بهره هوشی و شرایط رشد، یکسان نیستند و اگر می خواهیم در این راه موفق باشیم، هیچ راهی به جز بهره گیری از محیط های مختلف یادگیری وجود ندارد.

حسین مهرابادی اضافه کرد: ما در سال های اخیر با همه چیز از جمله طبیعت قهر کرده، دچار یک پریشان حالی شده ایم و بدون تردید مدرسه ای که در آن نظم برقرار نباشد نباید انتظار داشته باشیم در آن آموزشگاه طرح و برنامه خاصی اجرا شود.

وی با اشاره به کسب مقام دوم استان در ارزیابی 17 شاخص، خاطر نشان کرد: مدیران ما در حوزه متوسطه دوره اول نیز در سال گذشته موفق به کسب مقام اول کشور شدند که این موضوع نشان از تدبیر و دانش بالای مدیران متوسطه ما دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت سنجش و ارزشیابی، گفت: ارزشیابی مستمر یک فرایند سه ماهه و نتیجه رفتار علمی و عملی دانش آموزان در یک پروسه زمانی است.

ابراهیم امین نژاد افزود: ارزشیابی مستمر باید امید آفرین باشد و یقینا اصلاح فرایند آموزش در گرو اصلاح فرایند سنجش و ارزشیابی است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که ارزشیابی و سنجش در خدمت آموزش است نه آموزش با تمام قوا در خدمت سنجش.

اگر ارزشیابی و سنجش می تواند باعث رتبه بندی و مقایسه دانش آموز شود پس می تواند موجب رتبه بندی معلم نیز باشد.

و در پایان باید توجه داشته باشیم که سنجش بایستی باعث پویایی، نشاط و انگیزه بخشی شود نه باعث محنت و آزردگی دانش آموزان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار