حاجی میرزایی: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ظرف یکی دو هفته آینده اجرا می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به محض تصویب در هیات وزیران ظرف یکی دوهفته آینده اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۷۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان ظرف یکی دو هفته آینده اجرا می‌شود

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با برنامه پیگیری شبکه خبر درباره اجرای طرح رتبه‌بندی و اعتبار درنظر گرفته شده این طرح گفت: موضوع رتبه‌بندی از سوی همکارام درحال پیگیری است و من نیز از روز آغاز مسئولیتم یکی از اولویت‌ها را پیگیری و حل موضوع رتبه‌بندی دانستم.

او ادامه داد: اعتبار این طرح پیش‌بینی شده و به محض اینکه آیین‌نامه آن به تصویب هیات وزیران برسد ظرف یکی دوهفته آینده اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آیین‌نامه این طرح در هیات دولت در حال بررسی و در کمیسیون اجتماعی ایرادات آن رفع شده است. ۳ جلسه برگزار شد و مباحث آن جلسات به نتیجه رسید اکنون کار رتبه‌بندی تمام شده و در دستور دولت قرار گرفته است با قول مساعد دولت به سرعت در دستور برای اجرا قرار خواهد گرفت‌.

حاجی میرزایی افزود: در آیین‌نامه رتبه‌بندی فرهنگیان در ۵ رتبه متناسب با مدرک تحصیلی و سابقه صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای تقسیم می‌شود و انتقال از یک رتبه به رتبه دیگر طبق شرایط اجرا خواهد شد. به دلیل اینکه اعتبار پیش بینی شده برای نیمه دوم سال ۹۸ است به محض تصویب آن اعمال افزایش‌ها از ابتدای مهر ۹۸ است و افرادی که با وزارت آموزش و پرورش همکاری کردند از مزایای این آیین‌نامه در قالب چارچوب بهره‌مند خواهد شد.

او درباره پرداخت حق التدریس و اضافه کار فرهنگیان نیز گفت: مطالباتی از گذشته بوده است که در سال ۹۷ مجموعه آنان اعم از پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق التدریس‌های آموزش یاران و مستمر پرداخت شده و در سال ۹۸ کارکنان و فرهنگیانی که به صورت رسمی و پیمانی بودند سرماه حقوق خود را گرفته‌اند اما چون اعتبار حق التدریس‌ها در بودجه سایر منظور می‌شود پرداخت‌ها با تاخیر معمولا همراه است امیدوارم این فاصله پرداخت‌ها کاهش یابد و برای سال آینده تلاش شود که مطالبات معوق به‌وجود نیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار