استاندار آذربایجان‌ شرقی: رونق تولید داخلی، راهبرد اصلی کشور در شرایط کنونی است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: رونق تولید داخلی، راهبرد اصلی کشور در شرایط کنونی است و انتظار داریم بانک‌ها و فعالان اقتصادی، همت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

کد مطلب: ۹۶۵۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان‌ شرقی: رونق تولید داخلی، راهبرد اصلی کشور در شرایط کنونی است

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، این شورا را مرکزی مهم و موثر برای تعامل دولتمردان و فعالان اقتصادی دانست و عنوان کرد: مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شورا بررسی و با تدبیر اعضا رفع شده است.

وی، مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را در حکم قانون دانست و گفت: بانک‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلف به اجرای مصوبات این شورا در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید داخلی هستند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اقدامات قوه قضاییه درخصوص برخی از واگذاری‌های صنایع و کارخانه ها، گفت: اصل ۴۴، یکی از اصول مترقی قانون اساسی است و بر این باوریم که این اصل با توجه به موضوع مهم «اهلیت» و با قوت باید انجام شود. البته اگر در موارد معدودی مسئله ای هم وجود داشته باشد، باید بر اساس قانون عمل شود.

پورمحمدی، رونق تولید داخلی را راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی دانست و اضافه کرد: لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی دشمنان، تلاش حداکثری در زمینه رونق تولید و توجه ویژه به امر صادرات است.

وی در همین راستا ادامه داد: نباید اجازه داد که کسی، چوب لای چرخ تولید بگذارد؛ چرا که تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در وضعیت فعلی، منوط به رونق تولید داخل و تلاش برای اشتغال جوانان است.

استاندار آذربایجان‌ شرقی به نقش موثر تحریم‌های غرب در اهتمام جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی و رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات ایجاد شده برای کشور در دوره پساتحریم در آینده نزدیک رفع می‌شود و معتقدم اگر تحریم‌ها نبود، این همت و تلاش اتفاق نمی افتاد.

پورمحمدی با اشاره به نقش موثر فعالان اقتصادی استان در رفع مشکلات تولید و صنعت، گفت: بخش خصوصی با تمام توان، وارد میدان شده و یاری‌گر دولت در رفع مشکلات این حوزه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار