دانش‌آموزان فعال در طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت می‌کنند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: دانش‌آموزان بویژه بسیج دانش‌آموزی استان ظرفیت مناسبی برای مشارکت در طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند و از این ظرفیت باید در اجرای این طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.

کد مطلب: ۹۶۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان فعال در طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت می‌کنند

اکبر بهنامجو در نشستی با دانش‌آموزان بسیجی و برگزیدگان علمی و فرهنگی استان تصریح کرد: دانش‌آموزان فعال در جامعه که در رده‌های مختلف علمی ، فرهنگی ، ورزشی و هنری فعالیت دارند لازم است در راستای مقابله با معضلات اجتماعی با مسئولان استان همکاری کنند.
او حضور و مشارکت دانش‌آموزان در حوزه‌های اجتماعی را گامی مهم برای موفقیت در آینده عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان با حضور در موقعیت‌های مختلف اجتماعی با فنون مدیریت آشنا شده و در آینده می توانند فرد موثری برای کشور باشند.
استاندار اردبیل گفت: دانش‌آموزان استان از درک بالایی برخوردار هستند و با شناسایی دقیق نیازمندی‌ها و طرح‌های لازم برای استان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم تاثیرگذار باشند.
بهنامجو به اقدامات انجام گرفته توسط مسئولان ارشد استانی در افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری و حلی مشکلات اقتصادی اشاره کرد و آینده استان در زمینه رشد اقتصادی و اشتغال را امیدوارانه دانست.
او افزود: فعال شدن واحدهای کارگاهی در شهرستان‌های کوچک ، راه‌اندازی واحدهای بزرگ از جمله صنایع تبدیلی ، گلخانه‌ای و بسته‌بندی آب، تلاش برای رونق گردشگری و ایجاد شهرک‌های جدید صنعتی از جمله اقداماتی است که در راستای رونق اقتصادی استان انجام گرفته است.
بهنامجو در این جلسه خواستار برگزاری نشست‌های بیشتر با دانش‌آموزان و استفاده از نظرهای این قشر در خصوص مسائل مختلف استان شد.
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل هم در این جلسه از فعالیت ۹۴۳ واحد مقاومت بسیج در دوره‌های مختلف دانش‌آموزی از چهارم ابتدایی ، دوره اول و دوم متوسطه خبر داد.
احمد ناصری افزود: ۷۴ هزار عضو در این واحدهای بسیج فعالیت دارند که شامل ۵۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی ازچهارم ابتدایی تا پایان دوره دوم متوسطه می‌شوند.
او بیان کرد: ۲۳ حوزه مقاومت در سراسر استان برای بسیج دانش‌آموزی تشکیل شده و از پایه چهارم ابتدایی عضوگیری می‌شود و تشکل بسیج دانش‌آموزی در کنار ۹ تشکل دیگر دانش‌آموزی فعالیت‌های فرهنگی ، علمی و ورزشی و هنری را در مدارس دنبال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار