ابتلا به آنفلوانزا برای کودکان زیر ۶ ماه خطرناک است

تهران (پانا) - به‌گفته یک فوق تخصص نوزادان ابتلا به آنفلوانزا برای کودکان به ویژه خردسالان زیر ۶ ماه بسیار خطرناک است بنابراین بهتر است کسانی که با این کودکان در ارتباط مستقیم و نزدیک هستند، واکسن آنفلوآنزا بزنند تا از ابتلای کودکان به آنفلوآنزا پیشگیری شود.

کد مطلب: ۹۶۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتلا به آنفلوانزا برای کودکان زیر ۶ ماه خطرناک است

به‌گزارش ایرنا، سیدحسین فخرایی درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا افزود: عوارض ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا برای کودکان شدیدتر از بزرگسالان باشد. به‌همین دلیل همواره توصیه می‌شود که کودکان از سن ۶ ماهگی به بالا حتما واکسن آنفلوآنزا را به‌صورت سالیانه دریافت کنند.

او ادامه داد: حتی برای نوبت اول واکسیناسیون توصیه شده است که دو نوبت واکسیناسیون به فاصله ۴ هفته برای کودکان انجام شود و از سال‌های بعد نیز به صورت سالیانه واکسیناسیون انجام شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: همچنین توصیه شده که زنان باردار در هر مرحله‌ای از بارداری واکسن آنفلوآنزا بزنند. این کار هم باعث ایمن‌سازی مادر می‌شود و هم ایمنی جنین را در برابر بیماری آنفلوآنزا افزایش می‌دهد. زنان باردار از ایمنی واکسن آنفلوآنزا نیز مطمئن باشند و هیچ‌گونه نگرانی در این مورد نداشته باشند.

او اظهار کرد: بهترین زمان برای زدن واکسن آنفلوآنزا ابتدای فصل سرما است و هرچه واکسن زودتر زده شود بهتر است. توصیه ما این است که مردم با اولویت گروه‌های در معرض خطر بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی واکسن آنفلوآنزا بزنند.

این فوق تخصص نوزادان درباره اظهارنظر برخی که می‌گویند چه واکسن بزنیم و چه نزنیم باز هم بیمار می‌شویم، گفت: این تفکر اشتباه است که واکسن آنفلوآنزا را واکسن سرماخوردگی بدانیم. این‌طور نیست که واکسن آنفلوآنزا را بزنیم و دچار سرماخوردگی نشویم. این دو بیماری با هم تفاوت زیادی دارند.

فخرایی بیان کرد: پرسنل بخش بهداشت و درمان شامل پزشکان و پرستاران هم به‌علت در ارتباط بودن با بیماران از گروه‌های پرخطر هستند و توصیه می‌شود که حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار