رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر ستاد اجرایی طرح سنجش استان مرکزی خبر داد:

اتمام طرح سنجش بالغ بر 24 هزار کودک پیش دبستانی و نوآموز در سال 1398

اراک (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی از اتمام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی استان مرکزی در سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اتمام طرح سنجش بالغ بر 24 هزار کودک پیش دبستانی و نوآموز در سال 1398

« محمود عسکری» بیان کرد: امسال طرح سنجش سلامت کودکان پیش دبستان و بدو ورود به دبستان از اول تیر ماه در استان مرکزی آغاز و در پایان شهریورماه اکثر پایگاه های سنجش به کار خود خاتمه دادند ولی با توجه به تعداد نوآموزان سنجش نشده در مهر ماه فعالیت چند پایگاه تمدید شد تا سنجش کلیه نوآموزان به اتمام برسد .

وی افزود : در طرح سنجش امسال24 هزار و 181کودک پیش دبستانی و نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند که از این تعداد 12 هزار و 438 نوآموز بدو ورود به دبستان و 11 هزار و 622 کودک پیش دبستانی و 121 نفر جامانده از طرح سنجش سال قبل بوده اند .

دبیر ستاد اجرایی طرح سنجش استان با اشاره به اجرای طرح سنجش در دو بخش اولیه و تخصصی اظهار داشت: 17 هزار و 272 نفر از نوآموزان و کودکان پیش دبستانی مراجعه کرده به پایگاه های سنجش اولیه پس از انجام ارزیابی ها به مدارس عمومی معرفی شدند و 6 هزار و 909 نفر جهت ارزیابی های تخصصی ارجاع شدند .

وی افزود : از یک هزار و 959 کودک ارجاع شده جهت ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی و جسمی - حرکتی، یک هزار و 797 نفر به پایگاه تخصصی مراجعه نمودند که پس از انجام ارزیابی های تخصصی، یک هزار و 723 نفر مشکل خاصی نداشتند و جهت تحصیل به مدارس عادی معرفی شدند.

عسکری گفت: 65 نفر به عنوان دانش آموز تلفیقی به مدارس عمومی و 9 نفر جهت دریافت آموزش های تخصصی به مدارس ویژه معرفی شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی اظهار داشت: در حیطه ارزیابی های ذهنی 4هزار و 950 نفر جهت ارزیابی تخصصی معرفی شدند که از این تعداد 4810 نفر به پایگاه تخصصی سنجش مراجعه نمودند و پس از انجام ارزیابی ها 2835 نفر مشکل خاصی نداشتند، 1809 نفر به عنوان دیرآموز به مدارس عمومی و 155 نفر نیز به مدارس ویژه معرفی شدند. 11 نفر نیز که شرایط ورود به مدارس ویژه را نداشته اند به مراکز بهزیستی و توانبخشی ارجاع شدند .

عسکری در پایان ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام خانواده ها در تکمیل ارزیابی های تخصصی سنجش گفت: در حال حاضر 302 نفر علیرغم ارجاع به پایگاه های تخصصی مراجعه ننموده اند و سنجش آنان ناقص مانده که با توجه به مشکلاتی که در ثبت نام قطعی و صدور کارنامه این دانش آموزان پیش خواهدآمد، ضروری است مدیران مدارس ابتدایی با مراجعه به سامانه سنجش و دریافت نتایج سنجش دانش آموزان، در خصوص تکمیل مراحل سنجش توسط خانواده ها پیگیری های لازم را داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار