در کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران

راه‌های برون رفت از آثار تحریم‌ها بر اقتصاد سلامت کشور بررسی می‌شود

تهران (پانا) - دبیر علمی بیست و هفتمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، از بررسی اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد سلامت کشور در کنگره امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌های برون رفت از آثار تحریم‌ها بر اقتصاد سلامت کشور بررسی می‌شود

به گزارش دبیرخانه کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، عادل ابراهیم‌پور با بیان اینکه این کنگره قرار است از ۱۳ تا ۱۷ آبان ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شود، گفت: در کنگره امسال، به بررسی مسائل و مشکلات شانه، دست، لگن، زانو، مچ پا، ستون فقرات، ارتوپدی اطفال، تروما و...، خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های جانبی کنگره امسال، آموزش پرستاری، رزیدنتی و فیزیوتراپی است. همچنین، تکنولوژی در ارتوپدی نوین، یکی دیگر از برنامه‌های جانبی کنگره امسال است.

ابراهیم‌پور افزود: اجماع نظر در مورد عوارض بعد از عمل تعویض مفصل، در برنامه‌ای ۴ ساعته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین، موضوع تحریم‌ها و اثرات آن در اقتصاد سلامت، با دعوت از مدیران وزارت بهداشت و همکاران صاحب نظر، در برنامه‌ای دو ساعته مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد تا بتوانیم به ارائه راهکارهای برون رفت از اثرات تحریم‌ها دست یابیم.

وی با اشاره به سهم بالای واردات پروتز به کشور، گفت: آثار تحریم‌ها از دو جنبه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. نخست، اثرات تحریم بر تولیدات داخلی و دوم، واردات تجهیزات پزشکی است.

ابراهیم‌پور با عنوان این مطلب که واردات تجهیزات پزشکی هزینه زیادی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند اما اجتناب ناپذیر است، افزود: ما نمی‌توانیم سلامت مردم را به خطر بیاندازیم، اما باید نیاز کشور به پروتز، بررسی شود.

وی با بیان این مطلب که تنها یک شرکت تجهیزات پزشکی در کشور مشغول تولید پروتز با استانداردهای لازم است، ادامه داد: با توجه به بار اقتصادی شدیدی که خدمات ام آر آی، سی تی اسکن و سایر خدمات تصویربرداری پزشکی برای کشور دارد، ما باید بر اساس نیاز واقعی کشور، بتوانیم از هزینه‌های اضافی و غیر ضرور جلوگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار