به همت سازمان دانش آموزی منطقه امیرآباد؛

دوره توانمندسازی مدیران و مربیان پیشتاز برگزار شد

سمنان (پانا) - دوره توانمندسازی مدیران و مربیان پیشتاز با حضور اسحاق اکبری رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان و حمیدرضا هروی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد در خانه معلم امیرآباد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۴۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره توانمندسازی مدیران و مربیان پیشتاز برگزار شد

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: فعالیت‌های سازمان دانش آموزی در فضای مدارس، بهترین بستر برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است و مفتخریم دانش‌آموزانی با ادب، با احترام، متشخص، باعزت و با اعتماد به نفس، توانمند مهربان، صادق و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران و عاشق به وطن را تربیت می‌کنیم.

اسحاق اکبری با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف این دوره توانمندسازی، بالا بردن سطح دانش و مهارت مدیران و مربیان پیشتاز است، خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی به عنوان ساختار مستقل برای تربیت تشکیلاتی ایجاد شده است و فلسفه وجودی سازمان دانش‌آموزی زمینه سازی برای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه هویت تشکیلاتی این سازمان برگرفته از رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب است، افزود: هویت ما هویت ایرانی - اسلامی است که این نگاه ارزشمند بر اعمال و رفتار اعضای تشکیلات سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران حاکم است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، مهمترین ماموریت سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به این مهم باید بیشترین سرمایه گذاری را برای نسل نوجوان و جوان داشته باشیم؛ زیرا این گروه آینده ساز ایران اسلامی هستند.

ضرورت پررنگ‌تر شدن نقش سازمان دانش‌آموزی در مدارس امیرآباد

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد، ضمن خیرمقدم و تشکر از مسئولین سازمان دانش آموزی بابت تشکیل کارگاه توانمندسازی مدیران و مربیان پیشتاز، بر اهتمام نسبت به تشکیل چارت تشکیلاتی در مدارس و نظارت مدیران بر بوفه های مدارس تأکید کردند.

حمیدرضا هروی با تأکید بر ضرورت پررنگ‌تر شدن نقش سازمان دانش‌آموزی در مدارس خاطرنشان کرد: "تربیت" کلید واژه اهداف و اولویت های سازمان دانش آموزی است که پایبندی به مبانی دینی، مشارکت جویی و قانونمندی و همچنین آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی ثمره فعالیت های یک دانش آموز در تشکل های سازمان دانش آموزی خواهد بود.

وی با عنوان این سوال که تمامی ظرفیت های موجود، متعلق به دانش آموزان است و اگر ما ظرفیت های مربوط به آنها را برایشان فراهم نکنیم، کجا فعالیت کنند، تصریح کرد: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی - اجتماعی برای آماده کردن دانش آموزان جهت حضور در عرصه های مختلف زندگی و پذیرش مسئولیت در آینده ای نه چندان دور دارد که این رویکرد مهم سبب شده تا زیر ساخت های لازم برای جذب دانش آموزان در فعالیت های تعریف شده در این سازمان فراهم آید.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه امیرآباد، با عنوان این مطلب که باید مغز اجتماعی داشته باشیم یعنی علاوه بر مهارت و معلومات، باید از جان مایه عشق و علاقه، مایه گذاشته و جلو برویم، افزود: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی، از شوراهای مهم تصمیم گیری در زمینه های نحوه رشد، تربیت و پرورش استعدادها و توانایی های دانش آموزان است. پس سازمان دانش آموزی موظف است برنامه های کیفی و کمی با فعالیت های موثر و منطبق با سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا نماید.

هروی در پایان از دانش آموزان اعزامی به اردوی ملی تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار