امام جمعه ابرکوه:شفاف‌سازی مالی مطالبه عمومی ملت ایران است

ابرکوه (پانا) - "حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی "در خطبه های نمازجمعه این هفته ابرکوه گفت: شفاف‌سازی مالی مسؤولین مطالبه‌ای عمومی است که نتایج قابل‌توجهی را برای آینده نظام و کشور، از جمله افزایش اعتماد عموی مردم به مسؤولین دارد.

کد مطلب: ۹۶۳۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه ابرکوه:شفاف‌سازی مالی مطالبه عمومی ملت ایران است

"حجت‌الاسلام حسینی " گفت: قطع یارانه پردرآمدها اقدامی گرچه دیرهنگام لکن صحیح است؛ چراکه کشور در شرایط تحریم بوده و این اقدام به سهم خود در کاهش آلام اقتصادی کشور نقش خواهد داشت.

وی تأکید کرد: شفاف‌سازی مالی مسؤولین نیز مطالبه‌ای عمومی است که نتایج قابل‌توجهی را برای آینده نظام و کشور، از جمله افزایش اعتماد عموی مردم به مسؤولین، خنثی کردن شبهه سازی و شایعه افکنی مخالف نظام که با هدف ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین صورت می‌گیرد، خواهد داشت.

ایشان دربخش دیگری از سخنان خود گفت : در روزهای اخیر شاهد اعتراضات مردمی پیرامون نابسامانی اقتصادی در بیروت و دیگر شهرهای لبنان هستیم که سرنخی در ایجاد آشوب‌های سریالی توسط عربستان و آمریکا دارد.

امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد: این حرکت که از عراق شروع شد و حالا در لبنان خودنمایی می‌کند، در حقیقت چوب سیاست‌های غلط حزب سعد الحریری بر این کشور است که مورد استقبال موج‌سوارانی همچون عربستان و آمریکا و اسرائیل قرار گرفته است.

وی همچنین به تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه اشاره کرد و افزود: شرایط حاضر در شمال سوریه محصول یک تبانی پشت پرده بین آمریکا و ترکیه و تقسیم‌کار پنهانی با اسرائیل و عربستان است. گرچه و به حسب ظاهر هیچ کشوری تجاوز ترکیه را تأیید نکرد؛ اما اهداف مشترک استکبار همچون هدر رفت منابع مالی و تشدید اختلافات بین مسلمانان است.

حسینی در ادامه ضمن تلاش از خادمان موکب‌های اربعین، ابراز کرد: زیارت حماسی میلیونی و تمدن ساز اربعین حسینی اقدامی فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی، امدادی و تبلیغی توسط زائرین به عنوان مشعل‌های هدایت با حمایت ملت ایران و مسلمانان جهان و میزبانی مردم، دولت و مرجعیت و حشدالشعبی در عراق، برای جهان تشیع مایه مباهات شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه به فرا رسیدن دهه وقف اشاره کرد و افزود: وقف و اوقاف جایگاه اداری و اجرایی نداشته و جایگاه آن، اعتقادی است؛ چراکه توصیه شرع مقدس و سیره عملی علوی و اولیاء دین است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ابرکوه بیش از هزار رقبه وقفی منفعتی و انتفاعی وجود دارد که غالباً مزروعی است. وقف چشمه جوشان فیض الهی است که برای واقف به عنوان صدقه جاریه برای قبر و قیامتش کارساز است و لذا توصیه می‌کنم که بخشی از ملک و دارایی خود را وقف کنید.

حسینی با تأکید بر اینکه امامزاده‌ها باید به عنوان قطب فرهنگی هر منطقه و مرکز فعالیت و بالندگی فرهنگی شهر باشند، گفت: رویکرد موقوفات باید در جهت منافع دینی و ملی به روز بوده و برای امر اشتغال، مسکن، آموزش‌وپرورش، حوزه علمّیه، درمانگاه، بیمارستان و ترویج مبانی و معارف دینی باشد.

خطیب جمعه ابرکوه در پایان ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر را به مردم شهرستان ابرکوه تسلیت گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار