رئیس سازمان محیط زیست: اختلافات باعث شده محیط زیست خلیج فارس قربانی شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد به دلیل اختلافات سیاسی در خلیج فارس محیط زیست آن قربانی شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان محیط زیست: اختلافات باعث شده محیط زیست خلیج فارس قربانی شود

به گزارش ایسنا ، عیسی کلانتری پنجشنبه شب در بدو ورود به استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: برای بررسی وضعیت شمال استان و بررسی راه اندازی منطقه ویژه آمده ایم تا بلایی مثل عسلویه بر سر منابع طبیعی و محیط زیست استان بوشهر نیاید.

وی افزود: این مصوبه تقریبا نهایی شده است اما طبق تفاهم صورت گرفته در مسیر توسعه شمال استان بوشهر، محیط زیست نباید قربانی توسعه نشود و توسعه بدون لطمه به محیط زیست صورت بگیرد.

کلانتری با اشاره به تاثیر آلودگی های نفتی در خلیج فارس اظهار کرد: متاسفانه با توجه به بیشترین تراکم کشتی های نفتی در خلیج فارس و بیشترین چاه های نفت و گاز و تخلیه نفتکش ها و بارگیری آنها و همچنین هوای گرم خود منطقه و وضعیت گرمایش در دو سال اخیر محیط زیست دریا شدیدا به هم ریخته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در خلیج فارس تقریبا اکثر مرجان ها حالت سفیدی به خود گرفته اند، لازم است که کشورهای پیرامون خلیج فارس با هم به این مسئله توجه داشته باشند، اما مسائل سیاسی و اختلافات سبب شده که محیط زیست خلیج فارس قربانی شود.

او ادامه داد: یک کنوانسیون بین المللی در خلیج فارس به مرکزیت کویت تشکیل شده ولی به علت اختلافات سیاسی فعلی بین کشورهای حوزه خلیج فارس فعلا فعال نیست و بستگی به این دارد که هر کشوری چقدر بتواند محیط زیست خود و محیط دریا را حفظ کند.

عیسی کلانتری گفت: ایران بیش از کشورهای دیگر به محیط زیست دریا و خلیج فارس توجه دارد، امیدوارم کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس هم ضوابط محیط زیستی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار