ضرورت مدیریت هوشمند انرژی درمصارف خانگی و صنعتی

یزد(پانا) - مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزدگفت:با بکارگیری از فناوریهای پیشرفته و ادغام آنها با یکدیگر از جمله سخت افزار، نرم افزار و هوش مصنوعی، تمامی مراحل و فرایندهای تولید، نظارت، نگهداری و مصرف برق صنایع و مراکز مسکونی را می توان هوشمندانه کنترل کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مدیریت هوشمند انرژی درمصارف خانگی و صنعتی

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد همایش مدیریت هوشمند انرژی باحضور مدیران و کارشناسان مدیریت انرژی صنایع و ارگان های خصوصی و دولتی در شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد.

محمدمیرشمس در این همایش با اشاره به اینکه فناوری های نوین نظیر اینترنت اشیاء به کمک صنعت برق آمده است ، افزود : کنتورهای هوشمند برق به کمک حسگرهای هوشمند داده، جزئیات اطلاعات مرتبط به مصرف برق مشترکین را تجزیه و تحلیل کرده و قادر خواهد بود ، مصرف بارها را در زمان اوج مصرف پایش و در اختیار گرفت.

میرشمس فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، بسترسازی مناسب برای اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه ها، امکان اعمال مدیریت بار توسط بهره بردار شبکه در شرایط عادی و اضطراری را از جمله مزیت های آن برشمرد.

وی با بیان اینکه اینترنت اشیاء می تواند نقش شایانی را در حوزه های الکترونیک داشته باشد افزود : سلامت الکترونیک، شهر هوشمند، خانه هوشمند، امنیت شهری، مدیریت هوشمند مصرف انرژی از مهم ترین آن ها است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ابراز امیدواری کرد : با ایجاد سازوکار لازم برای بهره گیری از این فناوری ، در آینده نزدیک شاهد کنترل هوشمند مصرف انرژی در کلیه مصارف به ویژه بخش صنعتی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار