رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد

وجود 150 نام تکراری در خیابان‌های تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به وجود 150 نام تکراری در خیابان‌های تهران از حذف نام‌های تکراری در معابر پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
وجود 150 نام تکراری در خیابان‌های تهران

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با پانا درباره وجود نام‌های مشابه و تکراری در معابر شهر تهران اظهار کرد: «متاسفانه ایراد درستی که در معابر تهران وجود دارد، وجود نام‌های تکراری است. تکراری بودن نام‌ها در تهران به حدود 150 مورد می‌رسد. نام‌هایی همچون مریم، نیلوفر، لادن و دیگر نام‌ها در پایتخت به وفور وجود دارد.»

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: «برخی خیابان‌های بزرگ شهری نیز حتی مشکل تکراری بودن نام را دارند. نام‌هایی همچون شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی و شهید مطهری به دلیل اینکه نامگذاری روی روال نبوده است در محلات مختلف تهران وجود دارد.»

وی ادامه داد: «اقدامی که اکنون شورای پنجم در دستور کار قرار داده است، شناسایی نام‌های تکراری است که در این زمینه از مرکز فناوری اطلاعات شهرداری نیز کمک گرفته‌ایم. نام تمام معابر ثبت شده است و فراوانی نام‌های تکراری شناسایی می‌شود. این در حالی است که یکی از تکنیک‌ها و استانداردهای نامگذاری معابر در جهان نیز یکی سازی نام معابر است که ما هم باید به سمت تغییر و تبدیل نام‌های تکراری در تهران برویم.»

حق‌شناس همچنین درباره نام خیابان بهار و مصوبه شورا درباره نام این خیابان توضیح داد: «خیابان بهار اصلی که قبلا به نام بهار مشخص بود به احترام این شاعر کامل شد و به خیابان ملک الشعرای بهار تبدیل شد. کوچه‌ای که قبلا محل زندگی بهار بوده است نیز به همین نام است. بنابراین باید اصلاحیه زده شود تا یکی شود و از این دوگانگی خارج شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار