آیین افتتاحیه کشوری مدرسه پویا برگزار شد

تهران (پانا) - آیین‌ افتتاحیه کشوری مدرسه پویا و رونمایی از کتاب راهنمای آموزشی مدرسه پویا و پوستر راهنمای حرکات کششی در کلاس، صبح امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دبستان دخترانه شهید بهشتی منطقه یک تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه کشوری مدرسه پویا  برگزار شد

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این افتتاحیه به خبرنگار پانا گفت: «در راستای تفاهم‌نامه معاونت تربیت بدنی و سلامت با استان‌های کشور و برای ارتقای فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان یکی از طرح‌هایی که در مدارس ابتدایی داشتیم طرح حیاط پویا بود. در این طرح دانش‌آموزان بر اساس فعالیت‌‌هایی که در حیاط مدرسه برای آن‌ها پیش‌بینی شده بود، امکان فعالیت داشتند. امروز این طرح گسترش پیدا کرده است و اولین مدرسه پویا افتتاح شد.»

محمد جعفری ادامه داد: «توسعه آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، ارتقای سطح سلامتی دانش‌آموزان و ایجاد نشاط و شادابی بیشتر بین آن‌ها و فعالیت‌های حرکتی بیشتر هدف اجرای طرح مدرسه پویاست. در تمام فضای مدرسه از حیاط، راهروها، کلاس درس، دیوارها و کف مدرسه امکانی برای دانش‌آموزان ایجاد شده است تا این اهداف محقق شود.»

او افزود: «در مجموع ما به دنبال یک سبک زندگی فعال برای دانش‌آموزان هستیم. تبدیل شدن طرح حیاط پویا به مدرسه پویا یعنی اینکه ما از همه ظرفیت‌های مدرسه می‌خواهیم استفاده کنیم تا انواع مهارت‌های حرکتی را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار