جلسه فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - جلسه فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم (بوفه) و بررسی شیوه نامه جذب و ساماندهی پیشتازان، مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سال تحصیلی جدید برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۶۲۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی  استان کهگیلویه و بویراحمد  برگزار شد

جلسه فصلی شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش، مدیر سازمان دانش موزی استان،نماینده حراست، نماینده ارزیابی و نماینده علوم پزشکی در محل دفتر معاون پشتیبانی اداره کل تشکیل شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی بوفه‌های مدارس در قالب پایگاه‌های تغذیه سالم دانش‌آموزی با هدف سلامت دانش‌آموزان و نظارت بر مواد توزیعی در بوفه‌ها مورد تأکید مجموعه آموزش و پرورش است و سازمان دانش‌آموزی به عنوان مجری این اهداف را پیگیری می‌کند.

مرادی با بیان اینکه دستورالعمل نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه‌های مدارس ابلاغ شده است گفت: حمایت از تولیدات داخلی، کارآفرینی و ایجاد شغل برای نیروهای وابسته به سازمان دانش‌آموزی، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به ویژه دانش‌آموزان، ایجاد نقش فعال اقتصادی برای مربیان و کارشناسان عضو سازمان، تامین منابع درآمدزایی برای تقویت برنامه‌های فرهنگی‌اجتماعی و بهداشتی، ترویج نمادهای ایرانی اسلامی در محصولات تولیدی و توزیعی، عرضه محصولات استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت از جمله اهداف این دستورالعمل است.

در کمیته استانی پایگاه تغذیه سالم مدارس کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد که فعالیت پایگاه تغذیه سالم در مدارس بدون مجوز ممنوع است و تمام مدارس دولتی و غیردولتی مشمول رعایت این قانون می شوند.

دانش آموزان و والدین در صورت هرگونه تخلف و عرضه مواد خوراکی غیر بهداشتی در بوفه های مدارس با شماره 190 به بازرسان وزارت بهداشت اطلاع دهند.

اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان

رییس سازمان دانش آموزی استان گفت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با شعار "مدرسه ایمن- جامعه تاب آور"ششم آذر همزمان با سراسر کشور در همه مدارس استان برگزار خواهد شد.

مرادی افزود: این مانور باهدف ارتقاء آمادگی و ترویج فرهنگ ایمنی در بین دانش آموزان انجام می‌شود.

در این مانور به دانش آموزان یاد داده می شود که پناه گیری صحیح و خروج اضطراری را یاد بگیرند و برای خانواده ها و همکلاسی ها ی خود به عنوان یک سفیر آموزش باشند.

امتیاز ویژه برای دانش آموزان پیشتاز

رییس سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:به دانش آموزانی که در سامانه الکترونیکی به عنوان پیشتاز ثبت نام کنند امتیاز ویژه ای داده می شود.

مرادی گفت: دانش آموزانی که عضو تشکل پیشتازان می شوند برای ورود به مدرسه نمونه دولتی و تیزهوشان از امتیاز ویژه ای برخوردار می شوند.

در پایان این جلسه از اعضای کار گروه پایگاه تغذیه سالم مدارس جهت همکاری در سال گذشته تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار