میرشفیعی: کسب مهارت های فنی نشانگر توانمندی مشاورین است

تهران (پانا) - همایش بهداشت روان با حضور هوشنگ میرشفیعی، مدیرآموزش و پرورش منطقه۲، عزیزاله بابلی، رییس اداره مشاوره و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش تهران در مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران منطقه 2 برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۶۲۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
میرشفیعی: کسب مهارت های فنی نشانگر توانمندی مشاورین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران،مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 تهران با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص)که می فرمایند: دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی شود «امنیت و سلامتی» گفت: نقش مشاوران هم در امنیت روحی تاثیر گذار است و هم در سلامت روانی، که اگر به این دو مهم توجه گردد بخشی از دغدغه آموزش و پرورش مرتفع می گردد.

وی به نقش خانواده در بهداشت روانی فرزندان اشاره کرد و افزود: جایگاه و نقش خانواده و مدرسه در بهداشت روانی فرزندان غیر قابل انکار است. وی در ادامه گفت: اعتماد به نفس و ایجاد عزت نفس از مهم‌ترین عواملی هستند که باید خانواده‌ها در قلب و ذهن فرزندان خویش نهادینه کنند.

میرشفیعی اظهار داشت؛ سلامت روانی فرزندان یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که خانواده ها باید در جریان رشد طبیعی فرزندان خود به آن توجه کافی نمایند.

وی از مشاوران خواست: تغیرات رفتاری دانش آموزان را پایش نمایند تا درک مسئله و مقابله با حوادث ناگوار را داشته باشند و ارتباطات درون سازمان و برون سازمانی ارتقاء بخشند.

میرشفیعی عنوان نمود: مدرک تحصیلی معرف توانمند ما نیست بلکه مهارت های فنی است که نشانگر توانمندی ما در رشته شغلی است و به روز رسانی اطلاعات، خواسته جامعه از ماست.

در ادامه بابلی رییس اداره مشاوره و تربیتی گفت، مشاور نباید نگاه درمانی داشته باشد، و از دخالت ناشیانه در تعلیم و تربیت بر حذر باشیم.

وی افزود: اگر دانش آموزی شادی و نشاط نداشت او را رصد کنیم و رویکرد خود را با مشکلات زمانه تغییر دهیم و مشاور باید دانش آموز دیده باشد یعنی در عمق آموزش و مدارس حضور داشته باشد.

رییس اداره مشاور بر توانمند سازی مشاوران تاکید نمود و خواستار حضور مشاوران از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم در مدارس گردید.

در پایان از مشاوران بازنشسته منطقه 2 تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار