با عینک خوش بینی به مدارس غیر دولتی نگاه کنیم

اصفهان (پانا) - یکصدو سی و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
با عینک خوش بینی به مدارس غیر دولتی نگاه کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه ضمن تشکر از همراهی های ویژه استاندار اصفهان با مجموعه آموزش و پرورش استان به خصوص در زمینه رفع مشکل کسری نیروی انسانی اظهار داشت: به راهکارهای مختلف در چارچوب قانون در این زمینه پرداخته شد و استفاده از ظرفیت و توسعه مدارس غیردولتی در دستور کار ما قرار گرفت.
عباس رضایی استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در استان اظهار داشت: تعطیلی کلاس جزو خط قرمز ماست و می بایست شرایط برای همه دستگاه ها به گونه ای فراهم شود تا رفع مسائل آموزش و پرورش در اولویت قرار گیرد .

رضایی با تاکید بر این موضوع که می بایست در جهت کمک ، حل و فصل مشکلات ، و تشویق و ترغیب مدارس غیر دولتی گام برداریم اظهار داشت: می بایست همه ما با عینک خوش بینی به مدارس غیر دولتی نگاه کنیم .

استاندار اصفهان با اشاره به این موضوع که می بایست کار مردم را به خود مردم واگذار نماییم اظهار داشت : نگاه ما توسعه بخش خصوصی و مدارس غیر دولتی در استان است .

مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش مبنا و پایه توسعه است و یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی هر کشور آموزش و پرورش پویا ، کارآمد و اثر بخش است ؛ و آموزش افراد بزرگ ترین سرمایه گذاری هر کشور است .

وی در ادامه با تأکید بر این موضوع که همه مسیرهای توسعه پایدار از مسیر آموزش و پرورش می گذرد گفت : گستردگی و حجم انبوه وظایف، محدودیت منابع و انتظارات روز افزون مردم از نظام تعلیم و تربیت ایجاب می کند که پشتیبانی فکری و مالی شود و همه دستگاه ها و مردم می بایست به کمک آموزش و پرورش بیایند و بهترین شرایط مشارکت در « شورای آموزش و پرورش » وجود دارد ؛ و تقویت این شوراها در استانها در دستور کار قرار دارد .

زینی وند افزود : شورای آموزش و پرورش پیوند دهنده سه عضو دستگاه ها و نهادهای اجرایی ، مردم و خیرین ، و آموزش و پرورش با مدیریت استاندار در استان ها است .

معاون وزیر آموزش پرورش تاکید کرد: مدارس غیردولتی یکی از موثق ترین زیر سیستم ها در بحث مشارکت در آموزش و پرورش و تجلی واقعی مشارکت مردم هستند .

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که می بایست همه دست به دست هم بدهیم تا شرایط را برای توسعه مراکز غیر دولتی تسهیل نماییم گفت : مدارس غیر دولتی در قواعد ، قوانین ، مقررات ، دستورالعمل ها و ضوابط همانند مدارس دولتی هستند و تمام قوانین حاکم بر مدارس دولتی بر مدارس غیر دولتی نیز حاکم است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار