آثار خوشنویسی هنرمندان جایگاه خود را بین مردم پیدا نکرده است

کاشمر (پانا)-یکی از اساتید برجسته انجمن خوشنویسان ایران گفت: آثار خوشنویسی هنرمندان جایگاه خود را بین مردم پیدا نکرده است.

کد مطلب: ۹۶۱۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آثار خوشنویسی هنرمندان جایگاه خود را بین مردم پیدا نکرده است

احمد قائم مقامی یکی از اساتید انجمن خوشنویسان ایران در گرامیداشت هفته خوشنویسی و تجلیل از استادان انجمن خوشنویسان کاشمر افزود: هنرمند برای خلق آثار هنری نیاز به تامین مسائل مادی دارد و باید به فکر مشکلات اقتصادی هنرمندان هم بود.

وی اظهار کرد: هنرمندان به خصوص خوشنویسان تریبونی برای بیان مشکلات خود ندارند لذا برای اینکه به آینده خود امیدوار باشند باید حمایت شوند.

یکی دیگر از استادان خوشنویس ایران نیز در این مراسم گفت: تعداد نسخه‌های خطی خوشنویسان کشور به زبان فارسی در موزه‌های دیگر کشورها به مراتب بیشتر از موزه‎های ایران است.

رسول مرادی با بیان اینکه زبان و خط نماد و هویت هر ملت هستند افزود: فرهنگ و هنر متعلق به بشریت است و مرز ندارد، وجود آثار خوشنویسان بزرگی از این کشور موجب شده در بین دیگر ملت‎ها و تاریخ سرآمد باشیم و به خط ما احترام بسیار بگذارند.

وی اظهار کرد: با وجود هنرمندان بزرگ ایرانی آثار فرهنگی این کشور حرف اول را در دنیا می‌زند و از این نظر غنی هستیم و شهرستان کاشمر نیز در هنر خوشنویسی از بسیاری مراکز استان‌های کشور جلوتر است.

وی گفت: در این شهر اساتید بزرگی همچون دربان حسینی و فانی هستند که آثار خط‎ آنها جزو کارهای درجه یک کشور محسوب می ‏شود.

شهردار کاشمر نیز در این مراسم گفت: شهرداری کاشمر در حمایت از هنرمندان نه تنها گردهمایی‎های متفاوت اجتماعی برگزار کرده بلکه چندین برابر ادارات دولتی در بخش فرهنگ و هنر هزینه کرده است.

جعفر سلیمانی افزود: بزرگترین فرهنگسرای استان بعد از مشهد به وسعت ۱۲ هزار متر مربع در کاشمر احداث می‎شود و تمام زیرساخت‌های آموزشی و کلاس‌های مورد نیاز در آن در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: شهرداری در زیباسازی شهر محتاج همه هنرمندان است و به آنان نیاز دارد.

مسئول انجمن خوشنویسان کاشمر هم گفت: این انجمن به همت استاد رسول مرادی و با کلاس‎هایی که در کتابخانه مدرس برگزار می‎شد کار خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد.

فرنوش هادوی از استاد مرادی به عنوان پایه‌ گذار انجمن خوشنویسان کاشمر نام برد و افزود: طی یک سال اخیر در شهرستان شاهد برپایی ۶ نمایشگاه خوشنویسی بودیم که آخرین آن با همکاری انجمن خوشنویسان کاشمر، نیشابور و سبزوار در نگارخانه ارشاد این شهرستان برگزار گردید.

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی آئین مهر در نگارخانه ارشاد از دیگر برنامه ‎های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار