برگزاری کارگاه آموزشی طرح ارتقاء سلامت روانشناختی دانش آموزان دختر

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برگزاری کارگاه آموزشی طرح ارتقاء سلامت روانشناختی دانش آموزان دختر متوسطه دوم در 9 منطقه آموزشی استان خبر داد .

کد مطلب: ۹۶۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی طرح ارتقاء سلامت روانشناختی دانش آموزان دختر

"قدرت اله قاسمی" در مراسم آغازین این کارگاه آموزشی به ضرورت اجرای طرح اشاره کرده و اظهار داشت: آسیب های روانی - اجتماعی هر روزه تعداد بیشتری از افراد جامعه را درگیر خود می کنند و در این بین دانش آموزان دختر بدلایل مختلفی نظیر شرایط روانی منعطف تر، مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر در معرض خطر می باشند، بنظر می رسد با افزایش مهارت تاب آوری دانش آموزان دختر بتوان رفتارهای پرخطر آنها را کنترل نمود.

وی یادآور شد: در سال های اخیر روان شناسی مثبت گرا به جای پرداختن به نابهنجاری ها و اختلال ها، بر توجه بیشتر به توانمندی ها و استعدادهای انسان تأکید دارد. این رویکرد مثبت گرا هدف نهایی خود را شناسایی شیوه هایی می داند که بهزیستی و شادکامی انسان را به دنبال دارد.

قاسمی خاطر شان کرد: عواملی که سبب سازگاری هر چه بیشتر آدمی با نیازها و تهدیدهای زندگی شوند؛ بنیادی ترین عامل های مورد پژوهش در این رویکرد از روان شناسی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان، همچنین تاب آوری را ظرفیتی برای مقاومت در برابر استرس و چالشها دانست و گفت: روانشناسان همیشه سعی کرده اند که این قابلیت انسان را برای سازگاری و غلبه بر خطر و سختی ها افزایش دهند.

این کارگاه آموزشی با موضوع "تاب آوری و خود آگاهی" در سالن باشگاه فرهنگیان ارومیه با شرکت 30 نفر از مدرّسان میانی طرح و تدریس دکتر عیسی زادگان عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه برگزار شد.

گفتنی است طرح ارتقاء سلامت روان شناختی دانش آموزان دختر توسط اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی و با حمایت اداره کل امور بانوان استانداری در قالب کارگاه های آموزشی در 9 منطقه آموزشی و 27 آموزشگاه دخترانه دوره دوم متوسطه شامل نواحی یک و دو ارومیه و شهرستانهای خوی، مهاباد، میاندوآب، سردشت، اشنویه، پیرانشهر و بوکان برای 1350 نفر از دانش آموزان و اولیاء و دبیران منتخب مدارس در جریان سالتحصیلی اجرا خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار