کاهش یک درصدی ثبت نام تجربی‌ها

تهران( پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ضمن اعلام بازتولید و نهایی شدن اطلس شغلی دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی، از کاهش یک درصدی ثبت نام در رشته علوم تجربی خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۰۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش یک درصدی ثبت نام تجربی‌ها

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی، در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتمام فرآیند هدایت تحصیلی، روند توزیع متوازن میان شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی چگونه پیش رفت و آیا شاهد کاهش ورود به رشته تجربی بودیم؟ اظهار کرد: نسبت به سال تحصیلی گذشته یک درصد کاهش ثبت نام در رشته علوم تجربی داشتیم.

او همچنین عنوان کرد: در شاخه فنی وحرفه‌ای و کاردانش نیز تقریبا مشابه سال گذشته ثبت نام انجام شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به روند تهیه اطلس شغلی در راستای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: تمامی استانها اقدام به باز تولید اطلس شغلی کرده‌اند که در حال نهایی شدن است.

شکوهی ادامه داد: درباره استقرار نظام استعدادیابی نیز فعالیت علمی و اجرایی مستمر در حال انجام است و سال آینده طرح اجرایی آن آماده می‌شود گفت: نظام استعدادیابی برای تمامی گروه‌های هدف بوده و طرح شهاب را نیز در بر می‌گیرد.

او درباره روند انجام غربالگری سلامت روان در سال جاری نیز گفت: غربالگری سلامت روان برای کلیه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، چند نوع غربالگری داریم. غربالگری پایه توسط معلمان انجام و آنها مشاهدات خود را در سامانه همگان ثبت می‌کنند.

در مراحل بعدی در صورت نیاز مداخلات تخصصی از سطح مشاور مدرسه تا هسته‌های مشاوره در سطوح استانی و واحدهای مددکاری در بیرون آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. به عنوان مثال ممکن است دانش آموزی نیازمند دریافت خدمات مددکاری باشد که به بهزیستی ارجاع می‌شود.

او بیان کرد: البته دانش آموز به حال خود رها نمی‌شود و وضعیت سلامت روانی اجتماعی وی را رصد می‌کنیم. این غربالگری نشانگان محور است. یک سری نشانه‌ها از قبیل اضطراب، خشم و مانند آن را به معلمان معرفی می‌کنیم تا اگر آنها را در دانش‌آموزی مشاهده کرد اقدامات اولیه را انجام و در صورت نیاز به مشاور ارجاع دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار