سفرمعاون اول رئیس جمهورو6وزیر به خراسان جنوبی همزمان باروز ملی روستاوعشایر

بیرجند (پانا) ـ استاندارخراسان جنوبی با اشاره به اینکه 15 مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر همایشی در بیرجند با حضور وزرا جهادکشاورزی ، صنایع دستی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، وزیر نیرو، اقتصاد دارایی و وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونین وزرا، مدیرعامل چندین بانک خصوصی و دولتی و 50 دستگاه اجرایی کشور برگزار خواهد شد عنوان کرد: هدف از این سفر بیان مشکلات روستاییان و عشایران است که اولویت ما توسعه مناطق روستایی است و برنامه ریزی کردیم که بخشی از برنامه های سفر دکتر جهانگیری در مناطق روستایی و عشایری اجرا شود.

کد مطلب: ۹۵۹۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سفرمعاون اول رئیس جمهورو6وزیر به خراسان جنوبی همزمان باروز ملی روستاوعشایر

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی در گفتگوی ویژه خبری در تشریح سفر دکتر جهانگیری معاون اول رئیس اول جمهور به مناسبت همایش روز ملی روستا و عشایر کشور و تعدادی از وزرا به بیرجند در واحد خبر صدا و سیما حضور یافت.

استاندارخراسان جنوبی در تشریح این سفر بیان کرد: در سه ماه گذشته 2 دیدار با دکتر جهانگیری در راستای بیان توانمندی های و مشکلات خراسان جنوبی داشتیم و از ایشان برای سفر به استان دعوت کردیم که خوشبختانه مساعدت کردند.

او با اشاره به اینکه 15 مهرماه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر همایشی در بیرجند با حضور وزرا جهادکشاورزی ، صنایع دستی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ، وزیر نیرو، اقتصاد دارایی و وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از معاونین وزرا، مدیرعامل چندین بانک خصوصی و دولتی و 50 دستگاه اجرایی کشور برگزار خواهد شد عنوان کرد: هدف از این سفر بیان مشکلات روستاییان و عشایران است که اولویت ما توسعه مناطق روستایی است و برنامه ریزی کردیم که بخشی از برنامه های سفر دکتر جهانگیری در مناطق روستایی و عشایری اجرا شود.

او به پروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: طی پیگیری های انجام شده قطعه 16 از بیرجند به یونسی انجام شد و پیمانکار آن هم مشخص شده است و کلنگزنی آن هم در 15 مهرماه توسط معاون زیرساخت کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی گفت: تاکنون 39 پروژه آبرسانی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده که برای تکمیل آن 10 سال نیاز است که طی دیدار ها و مکاتبات با جانباز مدیرعامل اب و فاضلاب کشور مساعدتی با برنامه مالی جدید و 2 هزار میلیارد ریال اعتبار با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو طی دوسال این پروژه ها تکمیل می شود.

استاندارخراسان جنوبی به دستاوردهای همایش روز ملی روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: 8 تفاهم نامه با وزرا و مدیران دستگاه های اجرایی کلان کشور منعقد خواهد شد که 4 تفاهم نامه مختص استان است.

او افزود: برای 4 شهرستان مرزی پروژه های همچون زیرساخت ها، اشتغال روستایی طی 8 سال تدوین و اجرا می شود که بخش درح شهرستان سربیشه یکی از محروم ترین منطقه کشور معرفی شده و کمیته امداد معین محرومیت زدایی این شهرستان خواهد بود و شهرستان درمیان بنیاد علوی، و شهرستان زیرکوه سپاه پاسداران به عنوان معین در جهت محرومیت زدایی به خراسان جنوبی کمک خواهند کرد.

استاندار از آغاز نهضت گلخانه در خراسان جنوبی خبرداد و بیان کرد: پیش بینی ما برای ایجاد 1000گلخانه در استان است که با توجه به سند سازگاری آب عملیاتی خواهد شد. وی ادامه داد: در این سفر پروژه پرورش ماهی و آبزیان طبق سند سازگاری آب انجام خواهد شد.

او از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی برای اولین بار در کشور خبرداد و بیان کرد: کلیه سرپرستان خانواده های روستایی به صورت مشارکتی با دولت بیمه خواهند شد.

او با اشاره به اینکه در حاشیه این همایش ملی روز روستا نمایشگاهی از محصولات روستایی کشور برپا خواهد شد بیان کرد: 20 هزار تن تولید زرشک در استان داریم که فقط 2 درصد آن صادرات و فراوری آن کمتر از 7 درصد انجام می شود.

استاندارخراسان جنوبی گفت: مذاکراتی با سازمان تعاون روستایی کشور در خصوص خرید توافق درباره محصولات زرشک، زعفران و عناب انجام شده است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ما افزایش درآمد مردم خراسان جنوبی به ویژه روستاییان است. وی به سفر دکتر مونسان وزیر صنایع دستی به استان هم اشاره کرد و گفت: در همین راستا لوح روستای ملی خراشاد رونمایی می شود

معتمدیان ادامه داد: با این روند تخصیص اعتبارات تا ۱۰ آینده این طرح‌ها به اتمام خواهد رسید که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت نیرو به دنبال این بودیم که ردیف مالی جدیدی برای تکمیل این پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

اوافزود: یک ظرفیت قانونی در برنامه ششم توسعه تحت عنوان ماده ۵۶ قرار دارد که نوعی فایناس داخلی است و استقراضی است که دولت از بانک‌ها انجام می‌دهد و سازمان برنامه و بودجه تضمین پرداخت اصل و فرع تسهیلات بانکی را انجام خواهد داد.

معتمدیان بیان کرد: مقرر شده که سه هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سه بانک رفاه کارگران، ملی و صادرات تامین شود و مابقی که حدود ۲ هزار میلیارد ریال است توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین خواهد شد تا با این روند پرداخت بتوانیم تا پایان دولت دوازدهم مجتمع‌های آبرسانی نیمه تمام استان را به اتمام برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در همایش روز ملی روستا و عشایر به صورت همزمان ۲ هزار و ۴۸۰ طرح عمرانی در روستاهای و مناطق عشایری سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید که تعدادی متعلق به خراسان جنوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار