مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان:

فقط ۳.۶ درصد زنان روستایی استان سمنان بیمه اجتماعی هستند

سمنان (پانا) - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان گفت: تنها ۳.۶ درصد بانوان کشاورز، روستایی و عشایر استان در صندوق بیمه اجتماعی ثبت نام کردند و ضروری است فرهنگ بیمه در بین این قشر تقویت شود.

کد مطلب: ۹۵۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فقط ۳.۶ درصد زنان روستایی استان سمنان بیمه اجتماعی هستند

محمد فرزاد مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سمنان گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی، کشاورز و عشایر استان سمنان را بانوان تشکیل می‌دهند که از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ زن در صندوق بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان ۲۱ هزار بیمه شده دارد که فقط ۱۹ درصد از آن ها معادل سه هزار و ۶۰۰ نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: تنها نیمی از سه هزار و ۶۰۰ زن ثبت نام کرده در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان بیمه خود را هرساله تمدید می‌کنند.

وی ابراز داشت: بیمه اجتماعی مربوط به دریافت بازنشستگی، مستمری برای بازماندگان و نقل و انتقال سابقه بیمه است و با توجه به اهمیت بیمه در دوران پیری و بازنشستگی، اما هنوز روستاییان، عشایر و کشاورزان به دلیل ناآگاهی و نبود فرهنگ بیمه بین این شهروندان، از ثبت نام بیمه اجتماعی خودداری می‌کنند.

فرزاد تصریح کرد: زنان روستایی، عشایری و کشاورز در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با در دست داشتن یک قطعه عکس، شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل، با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر، روستاییان و کشاورزان با پرداخت ماهانه ۲۲۵ تا ۵۵۰ هزار ریال حق بیمه می‌توانند خود را بیمه اجتماعی کنند.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان، بیمه نوعی آینده‌نگری برای دوران پیری، ازکارافتادگی و دوران فوت سرپرست خانواده است و موجب می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کمتر درگیر مسایل این قشر شوند.

افراد واجد شرایط بیمه اجتماعی می تونند با مراجعه به ۳۴ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واقع در سراسر استان سمنان نسبت به بیمه خود اقدام کنند و یا با تماس با شماره تلفن ۴-۳۳۳۴۴۹۹۱-۰۲۳ اطلاعات درباره بیمه اجتماعی کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار