عضو کمیته ملی سکته‌های حاد قلبی:

سن آغاز بیماری قلبی در مردان بیشتر است

تهران (پانا) - عضو کمیته ملی سکته‌های حاد قلبی اعلام کرد که سن آغاز بیماری قلبی در مردان بیشتر است و درصد بیشتری نسبت به زنان به این بیماری دچار می‌شوند اما معمولاً مرگ‌ومیر بیماری‌های قلبی عروقی در زنان بیشتر از مردان است که این موضوع دلایل مختلف دارد.

کد مطلب: ۹۵۸۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سن آغاز بیماری قلبی در مردان بیشتر است

به گزارش دبیرخانه سومین کنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس، عباس سلیمانی، مسئول بخش قلب بیمارستان سینا و عضو کمیته ملی سکته‌های حاد قلبی به وجود حدود 136 مرکز آنژیوپلاستی اورژانس در ایران اشاره کرد و گفت: از این تعداد 49 مرکز 247 هستند یعنی اینکه 24 ساعت و 7 روز هفته در حال فعالیت‌اند. بیمارستان‌های سینا، شهید رجایی، امام خمینی، امام حسین، مدرس و رسول اکرم ازجمله بیمارستان‌های 247 تهران هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌ها در هر مرکز استان یک بیمارستان، بیمارستان 247 است. برخی از استان‌ها مانند اصفهان و یزد بیشتر از یک مرکز 247 دارند.

عضو کمیته ملی سکته‌های حاد قلبی درباره زمانی که باید بیمار به این مراکز برای حفظ جانش رسانده شود افزود: وقتی رگ قلب بسته و خون‌رسانی به عضلات قلبی قطع می‌شود این عضلات وقت استراحت ندارند قلب تنها عضوی است که دائم در حال فعالیت است، در این صورت دچار کاهش خون‌رسانی می‌شود.

سلیمانی افزود: اگر 20 دقیقه از قطع خون‌رسانی به عضله قلبی بگذرد سلول هالی قلبی شروع به مردن می‌کنند و هر یک دقیقه که بگذرد تعداد سلول‌هایی که می‌میرند روبه افزایش است.

وی دراین‌باره ادامه داد: بعد از 20 دقیقه هر یک‌دقیقه‌ای که زودتر بیمار را به مراکز درمانی برسانیم به طول درمان و عمر او کمک کردیم.

مسئول بخش قلب بیمارستان سینا درباره میزان شایع بودن سکته قلبی در زنان و مردان گفت: سن آغاز بیماری قلبی در مردان بیشتر است و درصد بیشتری نسبت به زنان به این بیماری دچار می‌شوند اما معمولاً مرگ‌ومیر بیماری‌های قلبی عروقی در زنان بیشتر از مردان است که این موضوع دلایل مختلف دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار