معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان:

آموزش و پرورش استان سمنان با کمبود ۶۷۲ مربی ورزش مواجه است

سمنان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به کمبود آموزگار در نظام تعلیم و تربیت، گفت: استان در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ با کمبود ۶۷۲ مربی تربیت بدنی در دوره‌ متوسطه و ابتدایی مواجه است.

کد مطلب: ۹۵۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش استان سمنان با کمبود ۶۷۲ مربی ورزش مواجه است

علیرضا حاج قاسمی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: آموزش و پرورش استان سمنان در دوره ابتدایی ۶۰۰ مربی تربیت بدنی و در دوره متوسط ۷۲ مربی تربیت بدنی کمبود دارد.

وی با بیان اینکه ورزش نشاط‌آفرین و در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است، ادامه داد: کمبود مربی تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش تنها مشکل استان سمنان نیست و کشور درگیر این مساله است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال سازماندهی و سیاست وزارت آموزش و پرورش برای کاهش نیروی حق التدریسی، به‌کارگیری آموزگار تربیت بدنی دوره دوم ابتدایی در دوره دوم متوسطه بوده که این سازماندهی موجب کاهش مربی ورزش در دوره ابتدایی شده است.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش استان سمنان برای جبران کمبود آموزگار تربیت بدنی در دوره دوم ابتدایی، ۲ دوره آموزشی برای ۹۰۰ آموزگار ابتدایی علاقه‌مند برگزار کرده است.

به گفته وی، شرکت در دوره کیفیت بخشی ورزش در دوره دوم ابتدایی برای معلمان، به منظور جبران کمبود مربی ورزش، الزامی نیست و باید تمهیداتی برای ایجاد الزام به منظور شرکت در دوره‌ها اندیشیده شود.

حاج‌قاسمی خاطرنشان کرد: کمبود مربی ورزش و کیفیت‌بخشی ورزش در بدنه آموزش و پرورش از طریق توانمندسازی و ایجاد انگیزه در معلمان و یا ایجاد ردیف استخدامی ورزش ابتدایی محقق می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه پویایی و خلاقیت فکری در گرو سلامت جسم است، خاطرنشان کرد: ورزش در مدرسه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار