افزایش 21 درصدی کشف و ضبط مواد مخدر در فارس

شیراز (پانا) – فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از افزایش 21 درصدی کشف و ضبط مواد مخدر در فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۷۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 21 درصدی کشف و ضبط مواد مخدر در فارس

سردار سرتیپ دوم «رهام بخش حبیبی»، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه های هفته نیروی انتظامی امسال، «پلیس هوشمند، امین مردم» تعیین شده است، گفت: پلیس باید هوشمند باشد چرا که جرم ها در حال تغییر است.

رئیس پلیس فارس فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 21 درصد افزایش کشف و ضبط مواد مخدر را شاهد بودیم، گفت: در زمینه سرقت، سرقت های خرد متاسفانه افزایش یافته و این به وضع اقتصادی مردم بر می گردد، و در هر حال پلیس با هوشمندی حافظ امنیت مردم است.

حبیبی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با تمام توان در برابر متخلفین ایستادگی می کند و با افرادی که به دنبال ایجاد ناامنی باشند به شدت برخورد می‌کند، گفت: امروزه فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است و اکثر افراد به نوعی با این فضا در ارتباط هستند و نیاز است تا عموم مردم به منظور پیشگیری از آسیب‌های این فضا و قبل از اینکه آسیب‌ها دامن‌گیر آنان شود ، آگاهی و اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی که حقیقی شده، افزایش دهیم.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: ۱۵۰ درصد افزایش جرم در فضای مجازی نسبت به سال قبل داشتیم و این به معنای افزایش دسترسی افراد به فضای مجازی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: از ابتدای هفته نیروی انتظامی، راهور تا ساعت 16 و دفترهای پلیس 10+ تا ساعت 18 در خدمت مردم خواهند بود.

او در خصوص کشف مدارک جعلی در پزشکی قانونی فارس و دستگیری ۱۹ نفر و ادعای پزشکی قانونی بر کذب بودن آن، گفت: در این خصوص زنجیره‌ای از اقراد در محیط‌های مختلف درگیر بوده است که همه متهمان و سفارش‌دهندگان را ما شناسایی و تحویل مراجع قضایی دادیم.

سردار حبیبی در خصوص فوت جوان در بازداشت در خرمبید، افزود: جسد به پزشکی قانونی تحویل داده شده است که آنان اعمال نظر کنند و وقتی مشخص شد مطمئنا اعلام خواهیم کرد، برای دستگیری وی 2 بار اقدام شد که مرتبه دوم پس از مقاومت دستگیر شد و اگر سیاه شدن در بدن وی وجود داشت برای همین مورد بود و ضرب و شتم در آگاهی شکل نگرفته و چیزی در دوربین های محل ثبت نشده است و تا الان ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که فوت این جوان به علت رفتار همکاران ما بوده یا مسئله دیگری و قطعا نتایج تحقیقات هر چه باشد به زودی روشت خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه 90 درصد مطالب در فضای مجازی صحت ندارد و کذب یا شایعه هستند افزود: دشمن در فضای مجازی سعی دارد برای مردم ذهنیت را ایجاد کند و وقتی ذهنیتی در خصوص مطلبی ایجاد کرد و در بین مردم دست به دست شد اصلاح آن ذهنیت زمان می‌برد لذا مردم باید با آگاهی بیشتر و دقت بیشتری از این فضا استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار