گفت‌وگوی معاون و مشاوران رئیس سازمان دانش‌آموزی با مدیران استانی سازمان

تهران (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی برگزاری جشن عاطفه‌ها را در راستای فعالیت‌ها و منش‌های سازمان دانش‌آموزی در موضوع تربیت تمام‌ساحتی دانست.

کد مطلب: ۹۵۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی معاون و مشاوران رئیس سازمان دانش‌آموزی با مدیران استانی سازمان

اردشیر دهقانی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی به‌همراه علی‌نقی یزدان‌پناه و ابوالقاسم شاکری مشاوران رئیس سازمان دانش‌آموزی صبح امروز در یک ویدئوکنفرانس با استان‌های کشور ارتباط برقرار و با مسئولان استانی سازمان درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها که فردا ۱۰ مهر در تمام مدارس کشور برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردند.

دهقانی در این جلسه گفت: «فردا در ۶۰ هزار مدرسه، بیش از ۷۵۰ منطقه و ۳۲ استان جشن عاطفه‌ها را برگزار خواهیم کرد. جشن عاطفه‌ها از این نظر مهم است که یک فرصت مغتنم برای جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان محسوب می‌شود. ما به منش‌های تشکیلاتی و نهادینه کردن یکی از این منش‌ها یعنی دوستی و نوع‌دوستی پایبند هستیم.»

دهقانی ادامه داد: «فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، مشارکت‌پذیری و کمک به همنوع در جشن عاطفه‌ها شکل می‌گیرد. جمع‌آوری بیش از ۶۵ میلیارد تومان در سال‌های اخیر شاید ۱۰ درصد هدفی است که دنبال می‌کنیم.»

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی گفت: «باید این فرهنگ و منش بی‌نظیر را درون دانش‌آموزان نهادینه کنیم. مشارکت با کمیته امداد این امکان را به ما می‌دهد که با استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه، جشن عاطفه‌های امسال را به خوبی برگزار کنیم.»

او افزود: «در جشن عاطفه‌ها جریان‌سازی یک فرهنگ تربیتی و فرهنگی برای ما مهم است. این موضوع میدان عملی را فراهم کرده است که فعالیت‌ها و منش‌های سازمان را در راستای تربیت تمام‌ساحتی به کار بگیریم.»

دهقانی به مراسم روز ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: «در این روز جریان‌سازی تربیتی باید با شور و انگیزه فراهم و دنبال شود تا بتوانیم جامعه دانش‌آموزی را به کف خیابان‌ها بکشانیم .»

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی گفت: «آموزش‌ها و فعالیت‌های سازمان به‌دنبال تربیت دانش‌آموز تمام‌ساحتی است به‌دنبال این هستیم که سازمان تا چهار سال آینده به منابع پایدار برسد و از آن استفاده کند.»

او در پایان به موضوع توزیع کتب درسی از سوی سازمان دانش‌آموزی اشاره و اظهار امیدواری کرد این موضوع به مجموعه اضافه شود.

علی نقی یزدان‌پناه، مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی، هم در ادامه این مراسم گفت: «سازمان دانش‌آموزی نیاز دارد در سطح جامعه به‌ویژه جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان تلاش خود را برای معرفی فعالیت‌هایش بیشتر کند.»

او افزود: «نگاه سازمان یک نگاه تربیتی است. به‌طور مثال در بحث پوشاک مدارس قصد داریم نگاه طبقاتی را در دانش‌آموزان رفع کنیم. سرویس مدارس نیز یک فرصت یادگیری است که می‌توان از آن استفاده کرد.»

یزدان‌پناه به دو منش اصلی سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: «منش یاری و مهربانی و مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی بیان می‌کند که عضو تشکیلاتی سازمان نمی‌تواند در برابر جامعه‌ای که مشکل دارد، بی‌تفاوت باشد.»

او ادامه داد: «در جشن عاطفه‌ها سازمان پیشرو است تا برای کم کردن مشکلات به‌ ویژه مشکلات مناطق محروم فعالیت کند زیرا سازمان به‌دنبال کسب فضایل و ترویج اسوه‌های انقلابی و ایثار است.»

ابوالقاسم شاکری، مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی، نیز در ادامه این جلسه گفت: «در راستای اهداف و ماموریت‌های سازمان تلاش‌هایی شده است اما اینکه خود از وسعت، کیفیت و کمیت فعالیت‌ها آگاه هستیم کافی نیست مخاطبان، ذی‌نفعان و مردم جامعه نیز در این موضوع مهم هستند.»

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: «قسمت اعظم کار ما تبیین فعالیت‌ها، خواسته‌ها و چالش‌های ما در ذینفعان و جامعه است.»

او در پایان ادامه داد: «برای فردا باید تلاش کنیم که سازمان دانش‌آموزی مهر عاطفه‌ها را به صورت عمقی اجرا کند.»

در ادامه این جلسه هر یک از مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها به بیان نکات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار