آیت الله نوری همدانی: زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند  

تهران (پانا) - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: قرن‌ها بانوان را از بسیاری از کارها ممنوع کرده بودند، اما امروز می‌بینیم زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

کد مطلب: ۹۵۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله نوری همدانی: زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند  

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: در گذشته همه تلاش این بود، زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند، ولی اسلام تلاشش این بود، زن را به عنوان الگو نشان دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه پیشرفت و ارتقای جایگاه بانوان را فراهم کرد،‌ افزود: به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه درگذشته بین ۲ مذهب سنی و شیعه اختلافاتی بود، ولی الان آن اختلافات رفع شده است، عنوان کرد: این اختلاف مربوط به دوران بنی امیه است و خیلی از مسائل را علیه شیعه بافتند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد، مسلما تاثیرگذار خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: امروز میدان برای بانوان، برای ترقی باز است.

وی افزود: بانوان باید بر مسائل مورد نیاز این حوزه تمرکز و آثار خود را عرضه کنند، همان گونه که برتری فقه اهل بیت(ع) در فقه مقارن تبیین شده است؛ باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

وی گفت: احادیث زیادی داریم و لازم است، فقیهانی باشند، تعارض این احادیث را ببینند و انتظار این است این کار از جانب بانوان فقیه رجالی نیز انجام شود و در همین رابطه آثاری از آنها نوشته شود و در دید همگان قرار گیرد.

فعالیت ۲۰ هزار طلبه در جامعه الزهرا(س)

مدیر جامعه الزهرا(س) نیز در این دیدار گفت: یک هزار استاد و بیش از ۲۰ هزار طلبه در جامعه الزهرا(س) فعالیت و تحصیل می کنند که خود ظرفیت علمی بسیار خوبی را به وجود آورده است که می تواند در جهت‌دهی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمودمدنی افزود: سال گذشته مسئولان جامعه الزهرا(س) به این نتیجه رسیدند که از ظرفیت علمی و پژوهشی خواهران که در رشته های گوناگون مشغول فعالیت هستند، برای اثرگذاری بهتر و استفاده از ظرفیت علمی آنها و شناساندن آنان به جامعه اقدام شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، در سال گذشته همایش کتاب سال حوزه خواهران طراحی و فراخوان و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت از ۱۲ اثر برگزیده در آیینی تقدیر به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حمایت از ساحت علمی بانوان، امسال نیز قرار است، این همایش در استان قم برگزار شود.

همایش کتاب سال بانوان با عنوان «باور به ظرفیت ارزشمند علمی و پژوهشی در جامعه بانوان» در قم برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می توانند به تارنمای همایش به نشانی اینترنتی http://ketabebanovan.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار