نخستین عکسی از شهاب حسینی در پشت صحنه ایفای نقش شمس‌ تبریزی

تهران (پانا) - نخستین عکس از شهاب حسینی در پشت صحنه فیلم «مست عشق» به کارگردان حسن فتحی منتشر شد.

کد مطلب: ۹۵۶۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نخستین  عکسی از شهاب حسینی در پشت صحنه ایفای نقش شمس‌ تبریزی

مهران برومند تهیه‌کننده فیلم «مست عشق» تصویری از پشت صحنه این فیلم در اینستاگرامش منتشر کرد.

فیلم «مست عشق» تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد. مهران برومند، تهیه کننده «مست عشق» است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند.

همچنین پیشتر طی فهرستی عوامل اصلی فیلم که جمعی از سینماگران ایرانی و ترکیه‌ای هستند نیز معرفی شدند:جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیربرنامه ریزی : فاتیح کُجا، مدیرتولید: تولگا توسون، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش،

یادآور می‌شود، ظهر سه‌شنبه دوم مهرماه خبری اظهارنظری از سوی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید، در پاسخ به جمعی از طلاب که درباره ساخت فیلم شمس تبریزی سؤال پرسیده بودند منتشر شده است که این مرجع تقلید هم پاسخ داده بود: با توجه به این که این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

همچنین نظر مشابهی از سوی آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید، پیرامون ساخت فیلمی درباره شمس و مولانا منتشر شد که در پاسخ این مرجع تقلید هم با اشاره به اینکه «این دو نفر نامبرده از اعیان صوفیه می‌باشند» آمده است: «اساساً فرقه صوفیه یکی از فرقه‌های ضالّه و مضلّه می‌باشند که با تشکیلات قطب سازی و مرشد بازی به جنگ اسلام ناب که اسلام قرآن و اهل بیت عصمت علیهم السلام است آمده‌اند و حضرت صادق علیه السلام درباره صوفیه فرموده‌اند: انهم اعدائنا یعنی آنها دشمنان ما هستند. ترویج آنها به هر شکل باشد جائز نمی‌باشد و حرام است.»

یادآور می‌شود، طرح پرسش از این دو مرجع تقلید در حالی انجام شده که با توجه به تاکید بر سریال بودن به نظر می‌رسد اطلاع دقیقی از جزئیات وجود نداشته چون «مست عشق» اصلاً سریال نیست بلکه یک فیلم سینمایی است و نکنه مهم‌تر اینکه طبق جدول‌هایی که در سایت سازمان سینمایی درباره درخواست صدور پروانه ساخت منتشر شده، سازندگان این فیلم نه تنها مجوز ساخت ندارند بلکه تا به حال حتی درخواستی هم برای ساخت این فیلم به سازمان سینمایی ارائه نکرده‌اند و اصلاً مشخص نیست که آیا قصدی برای ساخت و نمایش این فیلم در ایران وجود دارد یا خیر؟

در پی انتشار این دو فتوا روابط عمومی فیلم «مست عشق» که هنوز خط و سیر داستانی آن معلوم نیست، دو ویدئو از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران در چند سال گذشته منتشر کرد.

رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از شعرا مورخ 25 شهریور 1387 فرموده بودند: «شعر مولوی را شما ببینید. حالا اگر فرض کنید کسی دیوان شمس را به خاطر زبان مخصوص و حالت مخصوصش که خیلی از ماها دسترسی نداریم و اگر آن را قدری دوردست بداند، مثنوی، مثنوی؛ که خودش می‌گوید: و هو اصول اصول اصول الدین.

واقعاً اعتقاد من هم همین است. یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم. گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول اصول اصول الدین ... ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیده‌ام همین است.»

ایشان همچنین در بیاناتی دیگر با اشاره به شخصیت مولوی گفته‌اند: «مولوی یک‌سره عرفان و معنویت و حقیقت و اسلام ناب و معرفت توحیدی خالص است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار