رأی الیوم :

آیا ترامپ و جانسون در آستانه برکناری از قدرت هستند

تهران (پانا) - روزنامه "رأی الیوم" در شماره امروز (جمعه) با اشاره به تحولات شکل گرفته پیرامون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ، احتمال برکناری او را از قدرت مورد بحث و بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۹۵۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا ترامپ و جانسون در آستانه برکناری از قدرت هستند

این روزنامه فرامنطقه ای با نام بردن از « بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و « دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا به عنوان «برجسته ترین سران نژادپرست و راستگرا»ی جهان نوشت: هم اکنون این دو در برابر بحران های سیاسی بزرگی قرار گرفته اند که ممکن است باعث سرنگونی آنها شود.

رای الیوم در باره ترامپ افزود که مجلس نمایندگان آمریکا تحقیق در مورد اقدامات غیرقانونی وی جهت سرنگون کردن «جون بایدن» رقیب دمکراتش و همکاری با رئیس جمهوری اوکراین در این خصوص را آغاز کرده است.

اما رأی الیوم در مورد جانسون خاطرنشان کرد: دادگاه عالی بریتانیا به اتفاق آراء تصمیم جانسون در خصوص به تعلیق درآوردن فعالیت های پارلمان به مدت تقریبا یک ماه را باطل اعلام کرد. جانسون در چارچوب طرح خود مبنی بر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق چنین تصمیمی اتخاذ کرده بود. جانسون در حال نزدیک شدن به پایان دوره نخست وزیری خود به عنوان رهبر حزب محافظه کار است، اما انتظار نمی رود که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بتواند ترامپ را سرنگون کند و بدین ترتیب زمینه پیروزی سناتور بایدن دمکرات را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 فراهم آورد. آغاز تحقیقات حتی در صورت محکومیت ترامپ، به معنای بالا بودن احتمال برکناری رئیس جمهور آمریکا نیست، زیرا کنار گذاشتن وی از ریاست جمهوری نیازمند موافقت دو سوم اعضای مجلس سناست که اتفاقا جمهوری خواهان در آن اکثریت را دارند.

به نوشته رای الیوم؛ نقض قوانین عادی و اساسی از سوی ترامپ موضوع جدیدی نیست، زیرا از هنگامی که وارد کاخ سفید شده تاکنون به دستکاری و نقض قانون انتخابات متهم است. گفته می شود روسیه به منظور کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات اخیر (2016) ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده و از سوی دیگر او برای رسوا نشدن در قضیه برقراری روابط نامشروع با یک هنرپیشه زن، به او حق السکوت پرداخت کرده است.

رأی الیوم نوشت: هم پیمانان ترامپ در منطقه خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس هم اکنون از بیم کنار گذاشته شدن او از قدرت، بر خود می لرزند، زیرا انتخاب نشدن دوباره وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده، ضربه دردناکی بر پیکر آنان به شمار می آید؛ به ویژه با توجه به این نکته که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز نتوانست در انتخابات اخیر پارلمانی، اکثریت لازم را به دست آورد و احتمال برکناری یا کناره گیری جانسون هم پیمان ترامپ در انگلستان نیز وجود دارد.

این روزنامه فرامنطقه ای از فروغلطیدن ترامپ در آغوش اسراییل و هم پیمانانش و تسلیم شدن کامل او در برابر مطالب دیکته شده از سوی لابی بزرگ آمریکایی «أیباک» به عنوان حافظ منافع رژیم صهیونیستی، به عنوان « مشکل اصلی » وی یاد کرد. البته بر کسی پوشیده نیست که رئیس جمهوری اوکراین که ترامپ از او درخواست کمک کرده است نیز از برجسته ترین هم پیمانان رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

رأی الیوم در پایان نوشت: اگر بحران ترامپ عمیق تر و یا تلاش برای برکناری وی با موفقیت همراه شود، ما قطره اشکی برایش نخواهیم ریخت و البته رسیدن « جون بایدن» رقیب دمکرات وی به کاخ سفید را نیز جشن نخواهیم گرفت، زیرا هر دو دشمن جهان عرب و اسلام هستند و در سنگر اسرائیل قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار