برای اولین بار در کشور:

طرح بومی سازی لباس فرم دانش آموزان توسط سازمان دانش آموزی استان گستان اجرا شد

پانا(گرگان) - مریم سطانی مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان اعلام کرد:برای اولین بار در کشور طرح بومی سازی لباس فرم دانش آموزان در استان گلستان اجرا شد.

کد مطلب: ۹۵۶۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح بومی سازی لباس فرم دانش آموزان توسط سازمان دانش آموزی  استان گستان اجرا شد

در طرح ساماندهی لباس فرم دانش آموزان توسط سازمان دانش آموزی ، بومی سازی لباس فرم دانش آموزان برای اولین بار در برخی از مدارس استان گستان اجرا شد.

مریم سطانی مدیر سازمان دانش آموزی استان هدف از اجرای این طرح را آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ فاخر به جامانده از میراث گذشته اعلام کرد وافزود:حفظ اصالت و پوشش هرقومیت که درواقع نشان دهنده هویت آنان می باشد بیش از هر زمان دیگر لازم می باشد. که خود باعث جلوگیری از ترویج مد گرایی کاذب شده وفرهنگ سازی ایرانی -اسلامی راتقویت می کند و همچنین باعث شاداب سازی فضای مدرسه وایجاد روحیه شاد دانش آموزان می شود .
سلطانی در ادامه افزود :باتوجه به اینکه یکی از اهداف سازمان دانش آموزی هویت بخشی به دانش آموزان است باید درصدد اجرای برنامه هایی برای این امر مهم باشیم. مسلما این طرح می تواندیکی از راه های موثرباشد. تلاش برای بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان گامی برای ارتقاء سطح آگاهی ملی است که خود باعث می شود،فرهنگ ، اعتقادات ورفتارجامعه به راحتی دست خوش تغییرات نابه هنجار قرارنگیرد.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که گلستان نگارستان ایران نام دارد و اقوام مختلف فارس و ترکمن،قزاق وکرد و بلوچ و سیستانی همه در کنار هم زندگی میکنند،برای حفظ آداب و رسوم و پوشش آنها میتوان از دانش آموزان شروع کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سالهای آتی این طرح ادامه داشته ومدارس بیشتری را در بر خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار