معاون استاندار فارس در همایش حنجره های آسمانی؛

نباید از وجه شناختی و معرفتی حادثه عاشورا غافل شویم

لامرد (پانا) - معاون استاندار فارس در همایش حنجره های آسمانی در شهر لامرد بر بازگویی هرچه بیشتر ابعاد شناختی و معرفتی حادثه بزرگ عاشورا تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۵۶۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نباید از وجه شناختی و معرفتی حادثه عاشورا غافل شویم

سید احمد احمدی زاده در همایش حنجره های آسمانی که در مصلی الغدیر شهر لامرد با محوریت موضوع تجلیل از مقام پیرغلامان، مداحان، ذاکرین و شبیه خوانان اهل بیت از 300 سال قبل تاکنون برگزار شد، در سخنانی با اشاره به زنده بودن یاد و نام شهدا در ابعاد مختلف جامعه خاطر نشان کرد: قطعا روح بلند شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما است ولو اینکه جسم خاکی آن ها سال ها قبل زیرخروارها خاک دفن شده باشد.

معاون استاندار فارس با تاکید بر تاثیر مستقیم شهدا در امنیت کنونی کشور، اظهار کرد: اگر امروز در این کشور، امنیت و اقتدار داریم، اگر عزت داریم، به همت مجاهدت ها و رشادت های شهدا و ثمره خون شهداست.

وی افزود: و این وظیفه ما در نگهداری و محفوظ ماندن خون شهدا در ابعاد مختلف جامعه را سنگین تر می کند.

احمدی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به هنر تعزیه و قدمت برگزاری آن در سطح منطقه لامرد و مهر اشاره داشت و گفت: کاملا در جریان تعزیه خوانی ها هستید و افتخار می کنیم که این هنر آئینی در سطح منطقه نهادینه شده و مردم را با راه و هدف امام حسین (ع) آشنا نموده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که هجمه های دشمن و هدف سرمایه گذاری ها ی آن ها جوانان این کشور هستند، و اتاق فکر دشمنان به درستی تشخیص داده که چگونه بر مردم تاثیر گذار باشند، فرهنگ محرم و عاشورا و اهل بیت توانسته به عنوان سد محکمی در این برابر این هجمه ها ایجاد کند.

وی ابراز داشت: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب در این تهاجم فرهنگی تنها راه نجات اهل بیت هستند و مردم ما با برگزاری همین تعزیه ها و شبیه خوانی ها که ریشه در باور قلبی و اعتقادی آن ها دارد، توانسته اند قرابت خود با اهل بیت و قرآن را بیشتر نمایند و روز به روز به سمت این خاندان جاودانه گرایش پیدا کنند.

احمدی زاده با اشاره به نحوه برگزاری هنر تعزیه از سال های گذشته تاکنون و سختی های این مسیر، به بیان وجه ها و اهداف بزرگان در برپایی این هنر پرداخت و افزود: در هنر تعزیه بیشتر به وجه عاطفی حادثه کربلا و مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش پرداخته شده و وجه شناخت و معرفت این حادثه عظیم غافل مانده و با توجه به شرایط کنونی جامعه و جهان، اهمیت این موضوع صدچندان می شود و امیدواریم که این موضوعات در اولویت کاری مسئولین فرهنگی از جمله امام جمعه محترم قرار بگیرد.

وی در تاکید سخنان قبل خود گفت: در خصوص امام حسین (ع) نباید تنها به حادثه کربلا پرداخته شود و ابعاد دیگر زندگی ایشان که سراسر نور و معرفت است، نادیده گرفته شود و برای نوجوان و جوان امروز می تواند بهترین الگوها و اسوه ها باشد.

معاون استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود یکبار دیگر به تاثیر عظیم هنر آئینی تعزیه در زنده نگهداشتن حادثه کربلا در سطح این منطقه تاکید کرد و از ملموس بودن آن در زندگی یکایک شهروندان منطقه لامرد و مهر سخن گفت و اظهار کرد: برای جوان امروز باید همان سوگواری های سنتی به همراه مرثیه ها و ذکر مصائب اهل بیت با جذابیت بیشتر و علمی تر بیان شود و اتفاقات حادثه کربلا در ابعاد مختلف تداعی شود تا میزان جذب و مشارکت این قشر همواره افزوده شود.

خبرنگار/سیدمحمدحقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار