با حضور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان؛

همایش محوری پویش مردمی مشق احسان در زاهدان برگزار شد

زاهدان (پانا) - در آستانه بازگشایی مدارس و با حضورمدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برنامه محوری همایش پویش مردمی مشق احسان توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در محل سالن اجتماعات مدرسه حیات طیبه ناحیه یک زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش محوری پویش مردمی مشق احسان در زاهدان برگزار شد

حمیدرضا رخشانی اظهار کرد: پویش مردمی مشق احسان با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت و برای خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار روستایی توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام می گیرد.

او با اشاره به اینکه در این استان 138 هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده است خاطر نشان کرد: اقدامات و تلاشهای زیادی برای جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل انجام گرفته اما افزایش جمعیت بازماندگان و شرایط فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان مشکل را دوچندان و سخت می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در راستای ارتقای سطح کیفی مدارس برای پوشش بازماندگان از تحصیل در مدارس شبانه روزی و افزایش طرح روستا مرکزی کارهای خوبی انجام گرفته است.

او ادامه داد: از نظر تجهیزات عمومی مدارس استان شرایط خوب و عادی دارند اما ما به دنبال تجهیزات تخصصی برای ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان هستیم.

رخشانی ابراز داشت: با توجه به شرایط ویژه مدارس حاشیه شهر زاهدان وهمچنین چابهار، مدارس حمایتی با هدف توسعه عدالت آموزشی راه اندازی شده است.

او نظم و ساماندهی به مجموعه‌های خیرین و ایجاد سامانه شناسایی دانش آموزان دارای شرایط ویژه (بی سرپرست، کم بضاعت و..) را ضروری بیان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در حوزه های آموزشی و رفاهی مجموعه های مختلف آموزش و پرورش را کمک می کنند که اهداف و برنامه های آنان قابل ستایش و تکریم است.

او افزود: آموزش و پرورش نیازمند هم افزایی، همدلی و همراهی بیشتری از سوی همین افراد نیک اندیش است که می طلبد همه کسانی که دلسوز دانش‌آموزان و تربیت آنها هستند به این موضوع ورود پیدا کنند.

رخشانی در پایان گفت: سند توسعه فضاهای آموزشی در استان در حال اجرا است به طوری که در همه نقاط و مناطق بر اساس نیاز سنجی صورت گرفت کار ساخت و ساز فضا برای تحصیل و حضور دانش آموزان در کلاس درس بر اساس اولویت انجام می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار